Gå til innhold

Guttenavn i samme "sjanger" som Mathea?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tenker at Mathea ikke er helt tradisjonelt norsk (aner egentlig ikke opprinnelsen av det navnet, bare en assosiasjon) så kanskje ikke ett typisk norsk navn. Tenker Jonathan, Theodor, Sebastian, Jonas, Phillip eller noe sånt noe hadde passet. Mye brukt i Norge men har "utenlandsk" opprinnelse!

Mathea ar for meg et "nytt" navn - i og med at det er et gammelt, lite brukt navn som blir hentet frem igjen. Setter det derfor i samme bås som:

Leander

Nataniel

Sakarias

Krissander

Alle sjeldne, men gamle navn som nå får en oppsving.

Men dersom du tenker mer på navn som er litt likelydende tenker jeg:

Matheo

Mathias

Mateus

Mattis

Mats

Tias

Theo

Leo

Leon

• 2 uker senere...

Vi er inne i siste runde i navnedebatten på hjemmebane, dytter derfor denne opp igjen!

Vi havner sannsynligvis på Erlend, selv om jeg skulle ønske vi fant et vi likte og som kledde gutten og som var i samme sjanger som Mathea (3 ting på en gang - det går jo ikke! Eller?) 2 out of 3 ain't bad either...

Annonse

Takk for det :) Ja, håper folk ikke synes vi er rare som valgte litt forskjellig type navn... Men det får vi evt. heve oss over i så fall! Det er bare så innmari vanskelig med guttenavn synes jeg, men gutten ER en Erlend når han smiler, så det må jo bare bli det da. Han er forresten straks 2 mnd gammel, så det er jammen meg på tide at vi bestemmer oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...