Gå til innhold

Crinone?

Gjest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har erfaring med Crinone, bruker dere dette hver måned etter eggløsning og frem til evt mens? Eller er det kun etter at graviditet er påvist?

Kunne tenke meg å prøve dette fra eggløsning, fordi jeg innbiller meg at egget da vil feste seg lettere, hvis det er så at jeg har lave progesteronverdier...? Må bare høre andres erfaringen før jeg maser på legen. Har dere tatt blodprøver etter eggløsning etc for å sjekke hormonverdiene? Kan man evt ta ul for å se om man har tilstrekkelig tykke slimhinner rundt eggløsning?

Tusen takk hvis noen tar seg tid til å svare:-)

Klem fra utålmodig -

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg er fullt utredet for habituell abort, og har vært inne tilblodprøver i tide og utide.

Det de kom frem til med meg er at jeg skal ta crinone fraførste dag etter påvist graviditet.

Det hjelper desverre ikke egget å feste seg

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei.

Må nok si meg litt uenig med svaret som ble gitt. jeg fikk crinone for at egget lettere skulle feste seg, det er jo progesteron krem, jeg brukte det fra første dag av eggløsning og nå gravid for fjerde gang.......Det virket bra på meg. Skal gå på denne ut uke 12, hvis jeg kommer så lang......krysser ben og fingrer

Det skader i alle fall ikke å prøve, men det skal visst kun brukes 3 mnd om gangen-

lykke til

Skrevet

Tusen takk for svar!:-) Er nok ulike metoder og meninger ute og går blant legene! Min lege sa også at vi kunne prøve å ta crinone fra eggløsning, men mente at vi burde prøve en stund før vi tar det skrittet. Ble du gravid første mnd du brukte crinone da? Hvis ikke, når stoppet du? Hvis man ikke er gravid så bør man vel stoppe litt før man skal ha neste mens for å ikke klusse med syklusen liksom? Man kan jo ikke gå på crinone dersom man ikke er gravid og egentlig skal ha ny mens... Mensen kommer vel neppe hvis man tar tilskudd av progesteron? Brukte du crinone f.o.m eggløsning pga problemer med å bli gravid? Eller "bare" for å øke sjansene for å beholde spiren? I hvilke uker har du abortert?

Veldig kjekt å høre at du nå er gravid igjen etter 3 aborter, og at det ser ut til å gå bra!:-) Lykke til med den lille spiren din:-)

Beklager å lasse deg ned i spørsmål, men blir kjempeglad om du forteller meg litt mer om din erfaring rundt dette:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...