Gå til innhold

I morgen er dagen!!!! (langt)

trollet66

Anbefalte innlegg

Var på sykehuset til innskriving etc i dag, og fikk et hakaslepp uten ens like!!!!!!

Først ctg, blodprøver og andre prøver alt var normalt. Så kom samtalen med overlegen på avdeligen. Hun lurte på hvorfor jeg skulle ha ks, og jeg sa at det var pga bekkefracturer i 2004. Hmm, vi pleier ikke å gi ks på det grunnlaget, har hatt flere pasieneter med sogar uhelet bekketfractur som har født normalt, og det gikk så bra så.......

Jeg ble helt målløs, komme med dette dagen før!!!!!!!! Legen går og kommer tilbake igjen etter en stund, og tilbyr meg å bli satt i gang i morgen istedet for ks, så kunne vi se hvordan det gikk!!!!!!!

Hun forsvinner igjen og blir borte i sikkert 1 1/2 time, og vi sitter der og skjønner ikke bæret.

OM sider kommer hun tilbake med en helt annen mine og tilsynelatende mye bedre tid, og forteller at helsevest har begynt en ny rutine nå rett før sommeren, alle ks avgjørelser skal avgjøres av legene i plenum. Javel sier vi, men kommer du med dette dagen før......???

HUn forklarer at bekkenfractur normalt ikke skal bety noe for en fødsel, men at en vaginal fødsel muligens kan bli svært så smertefull, og at den smerten ikke vil kunne dempes med epidural fordi det er skjelettmerter. Og mobilisering i ettertid kan i verste fall også bli vanskelig og smertefullt. Men det går som oftest bra........ Vi forteller henne at vi ba om en legevurdering vedr fødsel etter bekkenfractur, vi ba aldri om samtale for å få ks, jeg ønsket bare en garanti for at vaginal fødsel skulle gå bra, men det kunne han ikke gi meg. Dermed ver det i grunn hans forslag med ks. Garanti Det kunne heller ikke denne legen gi meg på noen som helst måte, det var jo ikke laget noe studeier på pasienter med bekkefractur og vaginale fødseler - likevel ville hun at jeg skulle prøve....!!!!

Nå føler jeg meg som en av de som har hylt seg til ks på ikke medisinsk grunnlag - alt jeg ville i utgangspunktet var å få en trygg måte å forløse banret på!!!!

Å komme slik dagen før etter at jeg har psyket meg opp til et ks jeg har fått vite var det beste for meg - på tross av at jeg har vært skeptisk til selve inngrepet......... Jeg holdt på å backe ut av hele greia i dag, og vurdere vaginal fødsel når ungen var klar, men det ville ikke gubben vite av!

Sum a summarum det blir ks i morgen tidlig, det var jo tross alt mitt valg sa hun til slutt, jeg hadde jo time og alt!!!!!!! HVorfor i helgoland gjorde hun dette dagen før, og gjorde meg usikker.

Avslutningen på samtalen var i grunn trivelig, hun skjønte at vi var instilte på dette, og ikke vill snu i startboksen heller....

Stønn gruer meg mye mer enn før nå!!!!!

Fortsetter under...

Uff, da - for en lege! Det er visst utrolig hva man skal utsettes for av ferievikarer! Fikk en gang høre at vår lille gutt på 3mnd hadde en alvorlig diagnose, som ikke var sant i det hele tatt!

Vi får håpe at ks'set i morgen blir en mer positiv opplevelse og at denne dama holder seg langt unna. Kanskje hun ikke har trening i hvordan man skal behandle pasienter?

Lykke til i morgen! Og fokuser heller på å få nurket i armene! Alle negative folk kan du bare glemme når du får se det lille ansiktet!

Helt utrolig å lese dette!

Men egentlig føyer det seg vel bare inn i rekka med udugelig, ufølsomt helsepersonell... Stakkars dere, som skal bli utsatt for slikt bombardement dagen før dagen!

Jeg håper dere klarer å "blåse" bort denne legen, og heller tenke at dere har kommet så langt at dere snart sitter med lillenurk og armen og gliser!

Ønsker dere all mulig lykke til og håper alt går strålende!

=)

At det går an!!!! Hun burde da skjønne at det var i litt seneste laget å begynne å forandre på noe nå!

Uff, blir helt oppgitt over disse legene.

Vil bare ønske deg masse lykke til i morgen trollet, dette går helt sikkert kjempefint og nå er det ikke lenge før du får se det lille nurket. Tenk det!

Skal tenke på deg i morgen :)

Klem

Jeg har jobbet i helsevesenet i 25 år nå, og blir stadig mer forundret over hva som faktisk kan skje. Eller rettere sagt, ingenting forundrer meg lenger. Det var jo VEL seint da! Og dessuten så overprøver hun jo en kollegas beslutning......

Når jeg var på sjukhuset på mandag, og min fastlege ba om ks for meg, hørte jeg ingenting om at slike beslutninger skulle tas i plenum.....Men det har jo vist seg her inne at det er ganske stor forskjell fra sjukhus til sjukhus....

Uansett, håper jeg nå at det ikke blir flere forandringer, du forbreder deg tross alt på noe psykisk, uansett om det er det ene eller andre. Jeg skal virkelig tenke på deg i morgen, og ønsker dere alt godt for dagen og håper dere får en fin opplevelse. Håper ingen klarer å ødelegge for dere.

Håper du stikker innom igjen selv om du er ferdig her.....vil uansett få takke deg for mye støtte og omsorg som du har vært fantastisk å dele med meg disse månedene. Håper jeg har klart å gi litt tilbake.

Gode ønsker og tanker for morgendagen fra.....

Hallo!!?? Kan det være sant?? Jeg blir matt av hvordan helsepersonale kan oppføre seg (og jeg jobber i bransjen selv...). Kan det være mulig? Nye rutiner, javel, men de bør gjelde for de som skal inn til samtale/vurdering fra nå, og IKKE for deg som allerede har fått innvilget KS, og skal inn å ta forberedende prøver dagen før inngrepet. Helt utrolig.

Men bra dere ikke gikk med på å endre det. Det er tross alt noe dere har psyket dere opp til nå, og en dato dere har fått. Etter vurdering og råd fra lege!

Ønsker deg all mulig lykke til i morgen, tenk å få holde din nydelige lille baby i armene allerede da!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...