Gå til innhold

Er dette å være uforsiktig?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

-Ri på hest? (når må jeg eventuelt slutte med det)

- Male med vannfortynnbar maling?? God lufting og bare litt av og til...

- Løfte og bære på 15 kg barn....

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

går nok bra, det med hesten kan jo være litt skummelt hvis du detter av.. og maling er jo ikke bra det heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med å ri på hest kan jeg ikke si noe om. Men å løfte på barn går helt fint, en kan ikke løfte på seg en abort eller no. Så lenge det ikke er ubehagelig, og det blir det vel kanskje ikke før på slutten, kan du bare løfte.

Det med malingen går også helt fint, ta deg pauser innimellom og luft godt. Jeg malte som bare det jeg sist, måtte jo pusse opp litt...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke selv ha ridd, iallefall ikke de første 12ukene, for risikoen på abort er jo større da, men maling ved forsiktighet går nok bra. Og bære et barn på 15 kg er jo ikke noe mann gjør så mye av, iallefall ikke jeg, så det lille jeg bærer tror jeg ikke skader. Alt med forsiktighet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan

 

Jeg er nå i uke 39 og er hesteeier. I forbindelse med ridningen snakket jeg med legen min og han sa at vi kunne fortsette med alt vi til vanlig bruker å gjøre, i min situasjon ridning, men at jeg måtte lytte til kroppen min underveis. For sikkerhetsskyld så red jeg litt mer forsiktig, ingen turridning eller sprangridning samt at jeg aldri red alene.

Hesten min er 180 i mkh og jeg føler meg helt trygg på henne, hun er kald i hodet og snill. Hadde det vært en hest jeg ikke kjente eller stolte på hadde jeg aldri tatt sjansen på å ri under svangerskapet. Jeg red helt frem til 7 mnd, og da var det magen som begynte å komme i veien, på slutten så ble det kun skritt og det begynte å bli ubehagelig samt at jeg fikk problemer med å komme ned av hesten(uten å få magen i klem) og da stoppet jeg å ri. Begynte å tømmekjøre hesten i stedet samt at jeg hadde en som red for meg 1- 2 ganger i uka. Nå er hesten på sommerbeite og jeg sitter bare å venter på å føde, gleder meg noe sinnsykt til å ri igjen:)

Jeg venter barn nr 3 nå og har hatt et helt normalt svangerskap, kan også nevne at jeg også red i de andre svangerskapene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...