Jeg vil hete anonym!!! Skrevet 25. juli 2007 #1 Skrevet 25. juli 2007 ...det sier seg selv. En anonym i forrige tråd kaller det hysterisk vi som er imot å ha teppe foran vogna. Ikke farlig dersom man har helseteppe og lufteluker på sidene....men det var snakk om de som tetter igjen HELE åpningen med et tett teppe, eks fleeze eller ullteppe....det er DET som er vanvittig. Tenk deg selv, du som kaller oss hysteriske av den grunn.....hvor kommer frisk luft inn??? Babyen vil, med et tett teppe dekket foran åpningen på vognen, altså ingen luker, puste inn sin egen CO2...altså ingen frisk luft inn. Ser det heldigvis ikke ofte...men de som mener det hysteri...ja, dere kan få dere en lei overraskelse en dag. Tregner jeg si noe mer?? Altså...IKKE snakk om helsetepper..
Heidi med to gutter + spire Skrevet 25. juli 2007 #3 Skrevet 25. juli 2007 jeg bruker ikke noe forran! reagerer på dette jeg også! Tenker litt " stakkars baby" Babyer har jo ikke vondt av frisk luft, så lenge det ikke er mange minus grader.......
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 25. juli 2007 #4 Skrevet 25. juli 2007 Ser vel ikke helt den store forskjellen.Greit et helseteppe er lettere,men jeg reagere når jeg ser det også.Jeg har sett alt fra helsetepper,ulltepper,fleectepper over åpning.Folk har sittet ute på restaurant,solen har steiket på vogna og der inni ligger den stakkars lille ungen og nesten ikke får luft og er sikker veldig varm. Det var som min niese sa,så våkner ungen,de tar den opp,ungen er helt svett og så sier de "nei,så varm du er da stakkar,men så er det jo veldig varmt i dag også" Vel,vel,da bør de vel tenke at det blir varmere med et pledd foran åpningen.
Gjest Skrevet 25. juli 2007 #5 Skrevet 25. juli 2007 Jeg brukte helseteppe for å hindre sol..men kun når jeg gikk..ikke når vogna sto stille. Men så var jeg i danmark nettopp , og der fant jeg "sol kant" (heter det), det er henges over kalasjen, og stenger solen men alikevel så henger det ikke langt ned slik som et teppe...kun over åpningen! genialt, er kjempeglad for at jeg fant et slikt! Men jeg er enig med HI...vanlige fleece tepper osv er ikke det samme som de helt tynne helseteppene!!!
Mamma i februar=) Skrevet 25. juli 2007 #6 Skrevet 25. juli 2007 så skal vi jo heller ikke dekke til vogna uansett hva slags teppe man bruker..
Gjest Skrevet 25. juli 2007 #7 Skrevet 25. juli 2007 Jeg bruker helseteppe foran for å unngå at sola steker rett på lillegutt når vi er ute og triller. Men sjekker med jevne mellomrom at han har det bra - og er det ikke sol, så droppe rjeg teppet. Og bruker det ikke når vogna står stille.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 25. juli 2007 #8 Skrevet 25. juli 2007 Horfor kan ikke dere som bruker teppe foran,heller gå og kjøpe en sånn paraply som dere kan feste på vognen?Det er mye enklere en det teppe som sklir ned og mye bedere for babyen.
Stratos med 3 barn Skrevet 25. juli 2007 #9 Skrevet 25. juli 2007 Man bør være litt varsom med helseteppe også! De er ikke SÅ luftige. Stakk huet inn en gang jeg..... Nå bruker vi ikke noe!
Maisie Skrevet 25. juli 2007 #10 Skrevet 25. juli 2007 Jeg fant meg endelig en vognparasoll, og har brukt den mye. Enkelt å flytte på den når vi svinger eller forandrer retning, og den skjermer for sol og vind og regn. Men man tar jo det man har, og det er ikke alle steder de har vognparasoller heller.
Fire småtroll Skrevet 25. juli 2007 #12 Skrevet 25. juli 2007 Snur vogna og drar den etter meg hvis sola steiker rett inn i vogna når jeg går jeg.. Men har store planer om å kjøpe en liten parasoll å sette på vogna. Tenker på at selve vogna er vindtett, så eneste lufta kommer inn gjennom åpningen foran, vil ikke dekke den åpningen med et teppe nei, ihvertfall ikke nå som det er så varmt i lufta.. Men er selvfølgelig enig i at det er forskjell på et helseteppe og et ullteppe!
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #13 Skrevet 26. juli 2007 Folk klarer vel å tenke selv... Jeg slenger sarongen halvt foran åpninga om sola plager babyen.
Jeg vil hete anonym!!! Skrevet 26. juli 2007 Forfatter #14 Skrevet 26. juli 2007 Jeg bruker selv ikke helseteppe foran vogna nå, men har brukt det tidligere over åpningen helt til jeg stakk hodet inn.....da var det slutt!! Det verste tilfellet jeg har sett var en mor, inne på kjøpesenter, som i tillegg til at babyen lå med tykk dyne over seg, hadde mor tettet igjen hele åpningen med et tykt mørkt teppe og festet det med klesklyper....det var nå i sommer!!! Men ser noen som bare bruker det over halve åpningen og det ser jeg ikke noe galt i. Det jeg reagerer på, men folk får ta ansvar for sine egne babyer, er de som med dyne i tillegg, dekker absolutt 100% av åpningen med enten helseteppe og i verste fall med et fleezeteppe/ulltepppe. De gjør det jo i beste mening - men det kan være farlig. Er vel bare å prøve å legge seg inn i et lite avlukke selv, i tillegg til å dekke over det som er kilden til frisk luft. Men det er jo ingen som vil babyene sine vondt, da....så det er gjort i uvitenhet Men dette med helseteppe foran vogn så vi jo ikke i Norge, hvertfall så ikk jeg det, for bare noen få år siden...så jeg tror det har en smitteeffekt eller er salgs "motesak". Skal ikke reise så veldig langt ut av Norge før man ikke ser noe foran vogna. Nå synes jeg annenhver vogn har helseteppe.
maiprins Skrevet 26. juli 2007 #15 Skrevet 26. juli 2007 Helt enig! det er som en "bakerovn" inne i vogna ............ og det uten tepper - på de varmeste dagene. jeg har bare helseteppe over halve åpningen jeg - og kun når det er sol! men men - folk får velge selv - putt dem inn i en stoooor vogn og dekk til med store pledd - se om de får puste godt!!!! hihi - bare litt dårlig? humor fra meg
♥2 små gull♥ Skrevet 26. juli 2007 #16 Skrevet 26. juli 2007 http://www.lilleprinsen.no/product/0/9272/429381/Solskjerm.html Jeg har kjøpt denne, passer til alle vogner og er veldig praktisk! Er selvfølgelig best midt på dagen når sola står høyest, men det er jo også da den er strekest.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå