Gå til innhold

HJELP!!! Noen som kan anbefale dyktig gynekolog med kort ventetid i Oslo? Trenger behandling av min sørgelig mens-syklus...

Anbefalte innlegg

Var hos legen min idag.... Etter 10 mnd med uregelmessig menstruasjon (opptil 3mnd mellom hver blødning) og ingen graviditet fikk jeg nå henvisning til utredning og til gynekolog. Det er sikkert mange som ønsker å få denne henvisningen og synes det er en lettelse å komme inn i "køen", men for meg ble dette bare veldig veldig trist:-( Så dumt det enn må høres ut, så kjennes det ut som et stort nederlag å måtte få hjelp til å bli gravid... jeg som trodde dette skulle gå så lett...

Jeg ringte Ullevål i dag og fikk vite at det kunne ta lang tid å få time hos gynekolog der. Lurer derfor på om noen vet om en dyktig gynekolog som vil kunne hjelpe meg med å få menstruasjonssyklusen min i gang igjen. Noen som har vært i samme situasjon? Noen som har råd? Jeg har ikke orket å dele disse tankene med flere enn samboeren min og ei god venninne, og føler meg litt nedfor og alene i øyeblikket.

Jeg forsøker for tiden akupunktur, men etter 5 behandlinger har jeg ennå ikke fått mensen og nå er jeg på dag 50 i "syklusen". Jeg er vanligvis ei glad og optimistisk jente, men akkurat i dag er jeg bare trist og lei meg....

Fortsetter under...

Jeg går til Dr. Torkel Rud på Majorstua..

Kunne ikke blitt mer fornøyd:-)

Vet ikke om han har lange ventelister, men det er verd et forsøk..

Hei på deg!

Vil på det sterkeste anbefale deg Dr.Stensløkken på Balderklinikken i Oslo. Hun er kjempe flink og har jobbet mye med denne type problematikk. Jeg gikk selv hos henne og syntes vi fikk verdens best beste oppfølging. Jeg hadde også ganske lange og uregelmessige sykluser og det viste seg at jeg hadde litt for lite progesteron. Fikk så en kur med dette samt pergo selvom jeg hadde el av meg selv. Nå ble vi likevel ikke gravide så hun hjalp oss å søke om ass.befruktning og vi ble gravide på vårt første AIH forsøk.

Forstår veldig godt at du føler det som et nederlag å få hjelp til å bli gravid. Dessverre er vi vokst opp med en fantasi om at bare man har sex bli man gravide. Men vi er nok veldig mange som ikke blir gravide så lett og det er også ganske så mange som trenger hjelp til å bli gravide. Vet det kanskje ikke er noe trøst akkurat nå men du er ikke alene. Og du er ikke noe dårligere hverken som menneske eller som kvinne.

Lykke til framover!

Klem

Tusen takk for hyggelig svar susse HØYGRAVID (heldiggris!!!!)

Jeg må også si at det er veldig snilt av deg å oppmuntre oss som sliter litt nå som du selv er i lykkelige omstendigheter:-) TUSEN TAKK!!!! Det varmer:-)

Jeg ville bare passe på å si at jeg ikke synes at noen andre som får hjelp til å bli gravid er dårligere som menneske eller kvinne... Det har aldri falt meg inn... Det er bare når det gjelder meg selv at jeg får slike dumme tanker.... Jeg har vel kanskje vært vant med å mestre alt, og så kom det plutselig noe som jeg ikke har styring over. Men jeg fant masse trøst i ordene dine og skal prøve å tenke litt mer om meg selv som jeg ville tenkt hvis det var ei venninne eller noen andre:-) Ikke være så skuffet over at kroppen min ikke fungerer perfekt...

Tusen takk for trøsten og oppmuntringen om at det er mulig å bli gravid med litt hjelp. Resultatet blir jo like FANTASTISK:-) Lykke til som mor - aner meg at du blir en snill og omtenksom en ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...