Gå til innhold

hvordan har dere det jenter?

Anbefalte innlegg

Jeg har det forholdsvis greitt... magen henger langt nede så jeg føler jeg må holde den oppe.. er veeeeldig mye kraftige spark oppi ribbeina.. så det gjør litt vondt til tider!! Ellers så har jeg begynt å få litt kynnere, noe jeg aldri har lagt merke til tidligere i svangerskapet! Er 33+2 i dag..

Jeg er veldig trøtt å sliten for tiden og merker at det nærmer seg slutten av svangerskapet! Gleder meg veldig til å få ut lillegutten min!

Symfysemålet mitt var 32cm i uke 32.. og jeg er ca.106 cm rundt magen! Har lagt på meg 20 kg!

Kjekt hvis dere kan skrive litt om hvordan dere har det.. alltid kjekt å sammenligne:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9915277-hvordan-har-dere-det-jenter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:-) 31+6 her. Har det også greit. Jobber full tid og er midt i flytting, så det er nok å ta tak i. Gått opp 8 kg så langt, og det meste kom de siste 4 ukene:-) Har fått endel smerter i bekkenet nå, vondt å gå tur og er tung i kroppen. Trives godt i sofaen på kvelden og har mye behov for søvn. Gleder/gruer meg til fødsel. Drømmer mye rart!! Ellers har jeg en snill mann som passer godt på meg, og skal ikke klage over svangerskapet så langt. Gleder meg til lillegutt kommer.

Jeg er gørr sliten!!! Bekkenet blir bare vondere å vondere for hver dag, kan ikke bevege meg nesten i det hele tatt uten at det gjør vondt..

31+3 i dag, å aner ikke hvordan jeg skal få tida til å gå fortere...

Jobber enda, å det er ett slit!!! Gleder meg till lillegutt kommer... Men gruer nok litt for fødsel... Gått opp 16 kg, ikke lett når enn bare må holde seg i ro hele tida...

Jeg har det bra,men er sliten å ganske lei.Har litt kynnere å vondt i bekkenet,er ikke lange turene jeg orker før jeg er utslitt! Er også veldig trøtt å sliten om dagene(sover mye)!!! Her om dagen sov jeg 15timer uten problemer =)

Har lagt på meg 8kg! Ellers går jeg rundt om dagene å tenker på om jeg har alt på plass til den lille kommer,dukker stadig opp noe jeg trenger,men nå tror jeg at jeg er temmelig klar ;-) Å jippi snart nede på 40tallet,51 dager

til termin i dag =D

Et lite hobby tips,for å få tiden til å gå er SCRAPBOOKS.Har nettopp begynt med det selv å synes det er kjempe gøy,blir en kjempe fin bok til den lille prinsen min =)

Hei.Er 51 dager igjen her nå.33 uker idag..Syns det går ganske greit, sliter en del med halsbrann og litt vondt bekken.Men er ikke sliten og lei ennå..Det kommer sikkert:)Har vel lagt på meg rundt 15 kg , så det kunne vært litt mindre, blir nok mer før gutten kommer tenker jeg..Men ,men , det hører jo med det også...Gleder meg til å se lillegutt , og det er jo faktisk ikke så lenge igjen heller:):)Ellers så er alt i hus også.Seng er skrudd opp, vogn er hentet.Og har det meste av utstyr og småting som salver, smukker , febertermometer osv.Har tilog med vasket babytøy:)Hadde en skikkelig redebyggerperiode for noen uker siden;)Håper alle september mammaer har det bra ihvertfall!!Nå er det ikke lenge igjen for oss..Hi, hi:):)

54 dager igjen til termin. Synes det er litt lenge, men egentlig så trenger jeg dagene. Bor til vanlig i Oslo, men skal nordover for å føde. Mens jeg er nordpå så skal badet pusses opp så her slår vi 2 fluer i en smekk.

Symfysemålet mitt var 31 cm i uke 32 - har så langt lagt på meg 21 kilo. Ikke helt fornøyd med det, men en del av disse kiloene kommer av at jeg har sluttet å røyke så dem må bare jobbes bort igjen etter fødselen. Tenker på det positive med at jeg har sluttet å røyke så plager ikke kiloene meg så mye lengre.

Siden bekkenet plager meg en del så er jeg 100% sykemeldt. Jeg har mye bedre tid til meg selv så nå + at jeg har muliget til å slappe litt av når det passer meg og det er såååå godt. Merker at det har gjort underverker med humøret mitt. Mannen min kommenterer også dette.

Annonse

hei. jeg er 33+4 i dag. 47 dager igjen til temin 11.sept. jeg sliter med mye halsbrann og er forøvrig mektig sliten å lei. Tårene kommer fortere enn ingenting av ingen grunn som regel, bare at jeg rett å slett ikke får slappet av så mye nå. Sambo jobber å jeg er hjemme alene med vår aktive 2åring! kjempe koselig det egentlig, men følermeg som en dårlig mor når jeg ikke klarer å leke å tilfredstille henne sånn hun ønsker. barenehagen er stengt i 5 uker så må jo bare :) blir nok litt godt for henne også når mamma er ferdig med denne store magen. var ikke lei når jeg gikk med henne, men det er jeg nå. hadde liksom bare meg selv da. Sykmeldt har jeg heldigvis blitt. Ellers er jeg 102 cm rundt magen å gått opp ca 9 kilo. har ikke vondt i bekkenet eller sånn, men merker ryggen på kveldstid, og at det er vondt å komme seg opp av senga noen ganger om natta :)

gleder meg bare til å se prinsessa mi å ber om å kanksje få komme i veien 2 uker før!!!????

baby i magen min ? er det du som er fra br.dal?

Kjenner meg litt tyngre når jeg skal reise meg og bøye meg. Mer kynnere nå. Jobber litt denne og neste uke, så blir det fri :)

Det som er "greia" nå er at den lille ligger med rompa ned. Både JM og legen synes den burde snu seg nå! Er 34+3.

Her er det hektisk rundt meg, men jeg må jo bare sitte her hehe. Mannen min holder på og pusse opp annenetasjen, og jeg får jo ikke bidratt til så mye.

Er 33+4 i dag og tassen her ligger også i seteleie enda, har gjort det de siste 4 ukene hvertfall. I går og i dag har jeg hatt mye vonde kynnere og magen er ikke helt i min retning i dag så slapper av en del kan man si. Bekkenløsningen blir stadig verre, men det er akseptable smerter enda hvertfall:) Bruker krykker på butikken og har fått lånt meg rullestol til de litt lengre butikkturene på kjøpesenter og ferien vi hadde til kristiansand. Hvis jeg ikke hadde gjort dette så hadde jeg nok vært liggende allerede:) Har også fått lånt meg klypetang og guuuud jeg forguder det hjelpemiddelet:) Slipper å bøye meg for alt mulig og slipper unna noen av kynnerene og ryggen holder seg i sjakk:)

Har en 5åring som synes mamma er litt kjedelig så prøver å få ordna med lekekamerater nesten hver dag slik at han får en ålreit ferie selv om pappa er opptatt og mamma bare må sitte der:)Får da dagne til å gå, men synes det går litt tregt. Det var lettere før for da var det så mange milepæler og glede seg til med ultralyder og ting som skjedde her, mens nå har jeg egentlig ingen spesielle ting som venter i de nærmeste ukene. Venter nå bare på lønning den 12 for da skal vi kjøpe skoleklær og sko til sønnen vår også skal han begynne på skolen den 20. Så de dagene etter den 20 blir toppers tror jeg:)Men ukene føre det blir laaaange, sukk.

Så alt i alt så går det greit, men det er kjedelig:)

Jeg syns det går bare bedre og bedre jeg. Har en del kynnere når jeg er i aktivitet, så jeg prøver å ta det litt rolig. Er ikke vondt, men litt ubehagelig. Har hatt bekkenløsning siden uke 15, men føler jeg blir bedre for hver uke. Trodde det skulle gå andre veien jeg da...hehe. Har hatt noen dager da jeg har vært litt kvalm, men siden jeg slapp unna i starten, så får jeg vel ta det nå :o) Det forsvinner så snart jeg spiser, så jeg prøver å spise litt ofte. Har gått opp 8 kg, og er i uke 33+2. Var hos jordmor forrige uke og hun mener at babyen har lagt seg med hodet godt nede i bekkenet allerede. Er mye sparking og aktivitet, så jeg er ganske øm øverst i magen. Jeg er en del trøtt jeg også, men siden jeg jobber 50% får jeg mer enn nok tid til å sove. Er merkelig nok ikke lei enda - trives faktisk med å være gravid, selv om jeg gleder med veldig til fødselen er overstått da :-D

Her går det faktisk greiere babyen ligger med hodet med og stabiliseret seg i bekkenet, så bekkenløsningen er helt borte det er kjempe godt å kunne gå normalt igjen. har en del vondt i ribbeina og øm i øvre del avb magen, men det er jo plager som følger med ;-) Slapper mye av... men har begynnt på en liste med det som skal gjøres før babyen kommer eksempelvis vasking og rydding, tar det i rolig tempo og slapper av innimellom sånn som nå, driver egentlig å vasker inni kjøkkenskapene.!

Nå er det greit å få det i stand siden jeg vet nedkomst dag nøyakig med planlagt ks. Litt rart men veldig fint å vite å slipper jeg å kjenne etter tegn og reise på sykehuset midt på natta hehe man må se det positive på det...

Har lagt på meg 17kg i uke 35+1

Annonse

Egentlig dum dag å svare på dette innlegget, for i dag har jeg er skikkelig " dritt lei alt dag", så svaret mitt blir nok dettetter.. hehe..

- lei av bekkenløsning.. Hatt det siden begynnelsen av mai..

- lei av å ikke kunne trene..

- lei av å ikke kunne gå/ sykle tur..

- lei av å ikke kunne snu seg i senga uten hjelp ( dette gjelder ikke alle netter.. heldigvis.. )

- lei av å måtte svare guttungen " at mamma orker ikke.. mamma er sliten.. )

- lei vann i kroppen...

-lei de overflødige kiloene..

- lei av å vente på jenta mi..

- lei av å bli mer asosial enn vanlig.. og jeg som var avhengig av å finne på ting omtrent hele tiden!!

- lei av å ikke kunne støvsuge/vaske mitt eget hus!!

o.s.v. o.s.v. ...

Kunne påført denne lista mange punkter til... men skal spare dere!

hehe.. Trøsten er selvfølgelig at jeg får verdens beste belønning for dette i september!! Det gleder jeg meg så veldig til!!

Ellers så er jeg 100% sykemeldt ( jobber som lærer så hadde jo hatt ferie nå uansnett.. ) og har vært det siden 2 uker før skoleferien.. trodde jeg skulle holdt til ferien , men bekkenet tok knekken på meg gitt..

Er i uke 33, og har lagt på meg 15 kg fordelt på 178 cm... Har fått mye vann i kroppen, så håper endel vil gå av etter fødselen..

Vi får trøste hverandre i ventetiden damer!!

til onsdag er det august, og det betyr at vi skal føde neste måned!! JIPPIIII***

Har det egentlig veldig bra, jeg! :)

Er 35 i dag, og har lagt på meg 10 kg.

Endelig virker det som om lillegutt har snudd seg med hodet ned,- begynte å bli litt nervøs..

Jeg jobber fortsatt 100% og kjenner at det er slitsomt..

Må ta en ettermiddagslur når jeg kommer fra jobb nesten hver dag..

Men nå er det bare en uke igjen så tar jeg en ferieuke før jeg går ut i permisjon! Blir deilig! :)

Har litt kynnere nesten hver dag nå, men det er visst ikke unormalt. Og så kjennes det ut som om jeg har gnagsår på ribbeina for jeg er gangske liten (163) og babyen sparker og snur seg og herjer helt oppi der.. Men det er jo egentlig litt koselig da :)

Ellers så elsker jeg den kalde, deilige sommeren vi har nå! Jeg var livredd for at det skulle bli like varmt i sommer som det var et par uker i mai, men heldigvis gav det seg! :)

Håper dere andre også har det bra, og til de som sliter litt om dagen så er trøsten at nå er det jammen ikke lenge igjen! :)

Her er det meste bare velstand:) Merker det godt i rygg og mage hvis jeg gjør for mye, og det er fort gjort, men klarte meg bra med 3 dager i dyreparken med familie og mye trasking, først helt på slutten siste dag jeg merket noe, men da var det til gjengjeld vondt. Ikke skal jeg mer på jobben før til neste år heller, har ferie nå før permisjonen starter. Jeg bare koser meg med lillemor og håndarbeid og ikke minst harry potter.

Det ble tungt på jobben mot slutten, selv med en ekstra person på vaktene, har likevel ikke vært svangerskapsrelatert sykemeldt, sist var til påske pga forkjølelse.

Har pådratt meg nesten 10 ekstra kilo, symfysemålet mitt var ca 30 i uke 32. Alle kommenterer at jeg er så liten til å være så langt, har termin 13.09. Også jeg som synes jeg er stor:)

jeg er 32+0 og har lagt på meg 7-8 kg.

Merker at ting blir TYNGRE.. ahh. magen er såå stram og navlen er kjempe liten:) hihi... ser litt rart ut...

Ellers er jeg plaget med

halsbrann

leggkramper

mye do løping

antydning til vann i bena

Men ellers er det masse liv fra lille gutt og vi gleder oss kjempe masse... :=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...