Gå til innhold

Ny hos dere + trenger hjelp med uke

Anbefalte innlegg

Hei jenter!

Jeg har nettopp tatt 5 positive graviditetstester og det er ganske lett å kjenne at noe er på gang der nede :0) Er sååååå glad og spent. Nå har det seg slik at jeg tok siste p-pille 6.6 og fikk siste mens 11.6. Det var da en "pille-mens". Så i fohold til en vanlig pillesyklus var IKM 8.7. Det kom ingen mens og jeg tok flere tester. Tok siste negative test onsdag 18.7 og så første positive lørdag 21.7. I følge mine urutinerte beregninger er jeg nå i min uke 7??

Men ettersom jeg ikke hadde noen stabil syklus da jeg ble gravid, kan jo lett befruktningen ha skjedd en god del senere.. Dette forvirrer meg litt.. er det feil å si at jeg er i uke 7? Er jo sannsynligvis ikke det...

hjelper dere meg jenter?

Ellers vil jeg bare si hei og at jeg er en jente som bor i Oslo og venter mitt første barn :0)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9915018-ny-hos-dere-trenger-hjelp-med-uke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og velkommen.

Det høres ikke helt urimelig ut at det stemmer. Det er jo bare å gå ut i fra det og så se hva som skjer på ultralyd. Gratulerer så mye, selv fant jeg ut i går at jeg venter nummer 2. Gleder meg veldig, spennende... men har vært kvalm i hele dag og veldig svimmel... det håper jeg gir seg... Lykke til..

hvis du skulle hatt igjen mensen 08.07, så får jeg til at du bare er 2+3 jeg da men.. Og hvis min beregning er riktig, så er det nok derfor du ikke har testet positivt før nå.. For min siste mens var 25.05 og jeg er 8 + 1, så du kan umulig være i uke 7 nå..

Men uansett så får du gratulerer som blivente mamma da

hmm...jeg hadde siste mens 4.juni og er 8+1 i dag. termin 13 mars. i følge en kalkulator er jeg 7+1 i følge svangerskaps kalenderen er jeg 8+1. men den teller med uka før unnfangelsen...

er litt rotete dette telle systemet. men satser på at legen gir meg noen klare svar på mandag. inntil da følger jeg svangerskaps kalenderen jeg kjøpte på babyshop. :)

Heisann!

Gratulerer så mye med den lille spiren din

Da jeg gikk med min første, ble jeg også gravid med en gang jeg sluttet på pillen. Da fikk jeg dagen etter den terminen som ble utregnet i forhold til mensen, så det kan være ganske riktig det du har regnet deg frem til. Jeg har sjekket på babyverden.no og ifølge den er du nå 6+4 på vei. Jeg er nå 7+3 på vei.

Lykke til videre:-)

Annonse

hei er gravid å jeg hadde min siste mens 4juni det vil si at det var første blødnings dagen av den. min å jeg var til legen der di regnet ut at jeg har termin 12mars og at jeg er i dag 27.07.07. 7+4 å det stemmer å med baby verden sin beregning.så jeg skjøøner ikke hvordan du kan være 7+1 eller 8+1:s

Hei... Det går jo ikke an å sammenligne siste mens dag... Noen kan jo ha en syklus å¨28 dager, mens andre 35 osv.... Tror det sikreste er hvis en vet sånn noen lunde hvilken dag det kan ha skjedd... I føle unnfangelsesdato har jeg termin 19.mars...

jeg vet ikke når unnfangelsen kan ha funnet sted, for vi bestemte oss for at skjer det så skjer det, så vi tenkte ikke tanken på at jeg var gravid før 4 dager over antatt mens. Syklusen min har vært ganske nøyaktig 32 dager, men når jeg fikk igjen mensen 25.mai, så mistet jeg oxo, for mensen var da 14 dager forsinket og en klump kom. Så jeg gleder meg til mandag når jeg skal på UL å se etter liv om terminen oxo blir flyttet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...