Gjest Skrevet 25. juli 2007 #1 Skrevet 25. juli 2007 til deg Anonym , som lurte på om Ea var et navn ( etter at jeg svarte på et innlegg at min datter heter Ea Ariel ) ; joda , det er et mytologisk navn . Ea var en visdomsgud som også rådet over vannet og var med på skapelsen av de første menneskene. Jeg , derimot , fikk navnet fra en nydelig dansk barnebok jeg leste som ganske ung . Fjæren og Rosen av Josefine Ottesen . Anbefales . I den boka er det en fugleprinsesse som heter Ea . og når jeg roper barna mine inn til middag ( som du lurte på ) så roper jeg : Ingrid , Ea , Cornelia og Jo Mathias Funker helt fint det ! ; )
Kaffelatte Skrevet 25. juli 2007 #2 Skrevet 25. juli 2007 Ea er et navn ja. Min datter heter ikke Ea, men initialene hennes (uten etternavnet) blir Ea, så det er kjælenavnet hennes.;o)
lillema72 Skrevet 25. juli 2007 #3 Skrevet 25. juli 2007 En Ea på skolen til min datter...ingen som har stillt sp ved navnet...
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2007 #4 Skrevet 25. juli 2007 Ea er jo nydelig..!!! Har aldri hørt det før, men nå fikk jeg sannelig lyst til å kalle jenta mi det.. Hun skal ha Elise som mellomnavn...Ea Elise.. Spørs om det er for spesiellt for resten av familien..
sikat Skrevet 26. juli 2007 #5 Skrevet 26. juli 2007 Ea er jo også navn på en fugl(mange plasser i landet i hvert fall), faktisk hunnfuglen til ærfuglen. Mente ikke noe negativt altså, syntres faktisk d klang ganske bra, selv om jeg ikke har hørt d som 'menneskenavn' før
Gjest Skrevet 31. juli 2007 #6 Skrevet 31. juli 2007 Et annet kort navn som er brukt mye i Sverige er; My.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå