tarante - keisersnitt 29/1 Skrevet 25. juli 2007 #1 Skrevet 25. juli 2007 Åååååå, nå er jeg så lettet! Fikk en liten blødning i går da jeg var 11+5 og trodde alt håp var ute igjen (hatt 2 SA før denne graviditeten som startet slik). Blødningen tiltok utover dagen, så jeg kontaktet legevakten kl 19 og fikk komme inn... men der kunne de jo ikke gjøre noe. Tok urinprøve som viste at jeg hadde både blod og glukose i urinen (har sukkersyke). Legen kjente på magen min og jeg var litt øm i venstre side. Det var det! Han sa at videre prosedyre var å henvise meg til hovedsykehuset vårt, som er 45 minutter unna slik at jeg kunne komme på UL der dagen etter.... men det hadde jo ikke de tid til, men de skulle ringe meg. Fikk telefon i morges og da lurte de på om jeg kunne komme i dag allikevel. Så jeg fikk time kl 12.40. Vel inne hos legen var det masse snakk om at dette var jo vanlig (sagt på en hyggelig måte altså), og at av de som kommer inn med blødning i denne risikoperioden for abort, var det ca 50/50% sjanse for utfallet, men om det derimot ble funnet liv på ul i dag, så var det bare 5% risiko for at det skulle ende galt. Han brukte laaaaaaang tid for å lokalisere (innvendig UL), og jeg kjente at tårene presset på, for jeg trodde ikke det var noe liv siden det tok så lang tid før han sa noe. Mannen min sa at når jeg tok innvendig UL i uke 8 så var et vanskelig å se noe fordi jeg hadde så lang livmor, så han forslo at han skulle bytte apparat. Legen sa at det var litt vanskelig å se noe... mannen min sa at han andre legen fant jo i alle fall et hjerte som slo når han tok utvendig. Og da sa legen at, det banker nå også..... jeg bare prøver å få til et klarere bilde så jeg kan måle.... Så byttet han til utvendig UL og fikk klart bilde med en gang og fikk målt vår lille grå klump til å være 11+5 bare en dag mindre enn vi mener selv. På UL i uke 8 fikk vi beskjed om at størrelse tilsvarte 6+4 til 7+1. Så nå er alt i skjønneste orden... I morgen stikker jeg over på 2. trimester.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå