Gå til innhold

Hele svangerskapet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Jeg er også sykemeldt og har vært det lenge.. Er i dag i uke 27+3 og har plager med lavt blodtrykk (svimmelhet, kvalme, uvelhet, hodepine) samt ryggen. Har i tillegg fått noe som heter Karpaltunnelsyndrom på høyre hånd og får ikke brukt den normalt (nummenhet, prikking, strålende smerter og tap av førlighet).

Ikke ante jeg at det var så mye forskjellig man kunne få i tilknytning til svangerskapet! ;-)

Vi får bare ta en dag av gangen og smøre oss med tålmodighet. Det er nok helt garantert verdt det!

hvor tidlig fikk dere slik karpatunnel??? jeg har nummenhet i armer og spes hender. og noen ganger mister jeg evnen til å bruke hendene. glipper det jeg har i hånda ol. har trodd at det kommer av en mulig nakkeskade....men kansje det er graviditeten. hmmm-....

Hei Veronica.

Ser du har termin på bursdagen min! Utrolig kult :-)

Jeg merket Karpaltunnelsyndromet i midten av mai, da var jeg ca. i uke 17/18. Det begynte som svak nummenhet/prikking og har nå endt opp i ganske intens verking i så og si alle fingrene på høyre hånd nå. Venstre er også noe vond innimellom men på langt nær så ille som høyre. Kjøp deg en håndleddsstøtte med skinne så du får litt avlastning innimnellom, men ikke bruk den for mye da du fort kan få enda mer "late muskler" i hånden. Lykke til!

Jeg lever i håpet om at det blir bort etter fødselen :-)

Annonse

hmmm...jeg har hatt nummenhet i lang tid egentlig når jeg tenker meg om. er det bare gravide som kan få dette. legen min sa bare at han ikke visste hva det var når jeg nevnte det sist. da ver jeg hos legen for noe annet enn babyen. visste nemlig ikke om den. :)

det er mange som har bursdag når jeg har ermin å i nærheten. det er nesten konkurranse i familien om hvem sin bursdag babyen kommer på. :)

Hmm. Synes det er snodig og dårlig at legen din ikke visste hva det var. Min fastlege sa diagnosen før jeg fikk fullført å forklare hvordan det var så han var i alle fall ikke ukjent med det.

Les mer om tilstanden på http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=321218 og http://www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp?CategoryID=18196.

Min mor har bursdag dagen før jeg har termin og hun vil helst ikke at barnebarnet må feire sammen med henne :-)

• 1 måned senere...

fastlegen min sa nå at nummenhet og prikkiner og "låsninger" i armene var på grunn av at noen nerver i nakken lå i klem p grunn av veldig stiv musklatur.... det jeg syns er rart er at jeg har hatt stiv nakkemusklatur så lenge jeg kan huske, men aldri plager med armene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...