Gå til innhold

Kan noen fortelle meg forskjellen på en babyhawk og en kozy Mei Tai ?

Anbefalte innlegg

Jeg vil prøve å se om gutten vår liker bæresjalet som kalles Mei Tai, men ser nå på noen nettbutikker at der finnes noen som blir kalt "Kozy" (har funnet denne på Lotusbarn.net) og noen som kalles Babyhawk, (på dot e dot)

Akkurat nå går det trill rundt i hodet, etter å ha lest om massevis av forskjellige bæreordninger...

Noen som kort kan fortelle forskjellen på en Kozy og Babyhawk ?

Kanksje er rart spørsmål, med et soleklart, enkelt svar, men jeg får skylde på ammetåke ;-)

Takk for svar !

Fortsetter under...

Først og fremst.

Ingen av disse er bæresjal:)

En MeiTai er en ABC, Asian Baby Carrier. Altså en bæresele.

Babyhaek og Toddlerhawk er to varemerkenavn. Kozy er også et varemerkenavn.

Den vesentlige forskjellen på disse er hvordan de er sydd. Kozy har et helt panel, evt med "padding" inni. Babyhawk har "stroppestoffet" på deler av der barnet sitter inni, stroppene er festet litt annerledes og "paddingen" er sydd inn i den delen av stoffet som har samme farge som stroppene. Dersom du ser på bildene så vil du raskt se forskjellen:)

Når det kommer til bærekomfort og slikt så er det ingen nevneverdig forskjell, det er rett og slett smak og behag som avgjør.

Selv har jeg Babyhawk, og er kjempefornøyd med den. Kozy K har en Dotedot Custom, altså en som Dotedot har sydd på hennes bestiling, i de farger og stoff hun ønsker.

Andre som har MT; www.taitasi.com

www.lotusbarn.no

www.ebay.com

www.babyhawk.com

www.kozycarrier.com (???)

Og for så mye info du bare orker om dette; www.tettinntil.com

Bæresele.. hehe.. ja...lett å gå i surr i alle uttrykkene og variantene... !

Nå har jeg, siden jeg skrev dette innlegget fått kikket litt både på tettinntil.com, lotusbarn, babyhawk og flere andre flotte nettsider...

Skal ta noen runder til på forumet til tettinntil og se hva jeg ender opp med..

Så takk for oppklarende info, jeg ser nå når jeg etterhvert lærer å se litt forkjsller at de jo er sydd litt annerledes...

Har funnet en Kozy som jeg liker stoffet godt på, synes noen av de mønstrene som er til babyhawk kan bli litt ..mye... hvis du skjønner...

Typisk så er jo alle de flotte jeg ser enten utsolgt, eller spesialdesignet, til kanskje 1000 kr... blir litt mye penger akkurat nå... særlig hvis jeg ikke liker å bruke den...

Men jeg leiter litt, og finner sikkert en som jeg liker snart !

Takk for svar !

Jeg har betalt 1000 kr for min, og ja det virker som en del penger. Men, de er veldig lettsolgte! På tettinntil.com har de et salgforum der man kan både kjøpe og selge bæretøy. Verdt å ta en titt, kan være en ide å kjøpe brukt hvis du ikke har lyst til å bruke masse penger på det!

Når du først er inne på tettinntil kan du jo sjekke ut til salgs forumet der. Der kan du finne brukte mei taier. Da slipper du å betale fullt så mye. På den andre siden, hvis du kjøper en og ikke får det til (selv om mei tai er kjempeenkelt), kan du jo selge den igjen der inne.

Nå har ikke min babyhawk kommet i posten ennå, men i forhold til de norske sidene er det mye billigere å bestille fra usa!

Med levering kom min mei tai på 101 dollar, og med den lave kursen for tiden ble det under 600kr. I forhold til i norge hvor man må betale 1000kr + leveringen og evt oppkravsavgift..

Annonse

Jeg bestilte fra babyhawk.com. Tittet litt på kozycarrier.com også og det ser ut som de har tilsvarende priser, uten at jeg regnet så mye på det. Jeg hadde ikke regnet med momsen i forrige post, men skal gjøre det nå.

Her er regnestykket mitt på babyhawk med nakkestøtte:

Subtotal : 90.00

Shipping : 11.50

Total : 101.50 x (dagens kurs) 5.9 = 598.9kr

+ 149.70 (25%) = 748.50

Altså 750kr, som er det samme som den billigste(?) mei tai jeg har funnet på de norske sidene. Da kommer frakten i tillegg og det er dårligere utvalg. Men, om man vil betale prisen fra norske sider er det jo mulig kortere leveringstid..

Heisann !

Flott at det er kommet flere svar her ! :-)

Men må korrigere deg litt på regenstykket Helene & Sarah Mari:

Posten tar jo også et fortollingsgebyr på 90 kr når de fortoller varene for deg....

Det har de hvertfall alltid tatt av det jeg har handlet..

Driver med scrapbooking og handler mye fra USA, og hver gang det dukker opp pakker med mer enn $30 i verdi, så kommer det 25% mva + fortollingsgebyr i tillegg...som aøtså er 90 kr, for varer med verdi under 1000 NOK.

Men, hvis vi ser bort fra akkurat det, så er jeg enig i det du skriver nederst, om at det er jo frakt på de norske også, så de ender jo omtrent likt i pris uansett....

Og at farge/stoff utvalget som regel er bedre i USA.

Hvertfall stemmer det litt med det jeg har funnet så langt av usa -nettsider...

De som selger babyhawk og kozy her i norge, ligger stort sett prisen på 749 kr. Har funnet de flere plasser.

Var også en plass som også hadde 20% rabatt nå, men der var ingen aktuelle farger for meg desverre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...