Anonym bruker Skrevet 25. juli 2007 #1 Skrevet 25. juli 2007 jobber i privat firma, men har jobbet der i 5 år og er mellomleder. Sjefen har sagt at NAV skal betale foreldrepengene, og det vil jo si at jeg ikke får feriepenger av de. Kan jeg forhandle/kreve at arbeindsgiver gjør dette? De er jo sikkert ikke interresert i å betale meg feriepenger hvis de kan slippe ved å la NAV ta utbetalingene, men jeg synes jeg fortjener det.....
pandabjørn Skrevet 25. juli 2007 #3 Skrevet 25. juli 2007 du får feriepenger fra NAV enten for 12 eller 15 uker men det er kjipt at man får fra nav for man taper masse tusenlapper ved å få penger fra nav enn arbeidsgiver !
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2007 #4 Skrevet 31. juli 2007 Hvis du er organisert, ville jeg sjekket tarriffavtalen, evt ta kontakt med organisasjonen din. De burde vite hva du har krav på. Hos oss står det i tariffavtalen at arb.giver skal forskuddsbetale, og at vi får samme goder som om vi hadde vært i arbeid. dvs lønnsøkning, ansinitetsopprykk og feriepenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå