PrinsesseSjefen Skrevet 25. juli 2007 #1 Skrevet 25. juli 2007 Gikk Aurlandsdalen på søndag. (Østerbø-Vassbygdi) Fantastisk tur, og fantastisk natur! Virkelig anbefaler til dere med barn fra ca 6-7 år og oppover. (minsten på 3 hadde vi i meis, ikke så lurt å la de minste gå selv der stien er smalest/brattest. Hun ble litt lei av å sitte der). Turen står merket som 5-7 timer. Vi brukte 9 timer. Da hadde vi 1 lang matpause og mange småpauser, så jeg synes det var ganske bra. Iallefall når en og tar i betraktning at jeg ikke har verdens beste knær i nedoverbakker. Går fra ca 800 moh til ca 50 moh, så det er mange høydemeter. Var også noe mer oppoverbakker enn jeg trodde, så blir sikkert nærmere 1000 tilsammen. Vi gikk ikke "bjørnstigen" (eller hva det hette), men langs elva det stykket. Litt lenger der vi gikk, men jeg stolte ikke på mine knær og hun på 6 år i den bratte nedstigningen på "snarveien". Selvsagt ble ungene noe slitne på slutten, men jeg synes de var kjempeflinke! Prøvde å finne ut hvor mange km det er, men et sted sto det 15 og et sted ca 20.... Så jeg vet ikke helt. Gikk et ras over stien for to uker siden, men det er ryddet igjen. Selvsagt kan det skje igjen, men lar ikke det skremme oss. Legger ut noen bilder på albumsidene etter hvert... finner mer info på aurlandsdalen.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå