tobby Skrevet 25. juli 2007 #1 Del Skrevet 25. juli 2007 Hei Har en sønn som jeg nå har funnet ut at det er umulig å få barnehage/dagmamma til i Bærum/øst. Hørte om noen som hadde gått sammen å startet en familiebarnehage i kjelleren. Noen som vet hvordan dette gjøres. Er det andre der ute som trenger plass på samme sted og ville vært intressert i en slik løsning? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9911646-g%C3%A5-sammen-%C3%A5-starte-familiebarnehageb%C3%A6rum/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
gordingoingslim Skrevet 4. august 2007 #2 Del Skrevet 4. august 2007 Ingen dum ide egentlig.. Men har null kunnskap om hvordan dette gjøres, men kan jo alltids undersøke litt. Har du stor plass, en kjeller evt? Er intressert i en slik løsning, men bor på frogner i Oslo, ikke bærum. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9911646-g%C3%A5-sammen-%C3%A5-starte-familiebarnehageb%C3%A6rum/#findComment-10000426 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ditto66 Skrevet 31. august 2007 #3 Del Skrevet 31. august 2007 Hei Jeg er en 40 års gammel røykfri dagmamma, som søker etter nye barn. Jeg har jobbet som dagmamma i snart 3 år og har vært mamma til 4 barn i 24 år. Jeg har akkurat flyttet til Dønski i Bærum rett ved sykehuset i en leilighet på 130 kvm med hage og lekeplass rett ved siden av. Vi pleier å male, klipper, limer, leker, løper, synger, gå turer og mye, mye mer hver dag. Vi har også bakedager hvor barna får lov til å utfolde seg i bakingens verden:) Om sommeren leker vi med vann og ser hvordan vann og søle oppfører seg sammen:) Vi lærer også å passe på dyrene, da jeg har katter. Etter hvert vil vi også komme til å ha ett akvarium for å se på livet under vann. Vi har en hvilestund midt på dagen, så barna har med seg vogn for å ta en liten lur. Vi spiser 3 måltider om dagen. De består av brødmat/ knekkebrød med forskjellig pålegg, youghurt, frukt og grønnsaker. En gang i uka er det varm mat - det er enkle retter som pølser, lapskaus, pizza. Jeg er bittelitt opptatt av at barna ikke skal få i seg for mye sukker, men om foreldrene er enige, kan vi ta en is i ny og ne. Om foreldrene er enige, tar jeg bilder sånn at foreldrene ser hva vi gjør om dagen:) Barnet kommer til å få en mappe hvor alle kunstverkene skal være i. Av og til kommer jeg til å be foreldrene på små ting som feks karneval eller gul frokost til påske eller en grilltur til Frognerparken. Dette er jo ikke noe man må være med på, men veldig hyggelig for alle sammen. Min lønn er på 6000.- pr. barn pr. mnd.(300 .- pr. dag). og betaler skatt av dette. Alt materiale(ark, blyanter, leire, maling o.l.) til ting vi gjør, all mat vi spiser, bleier og vårservietter innkludert. Dette har foreldre før spurt meg om og jeg syntes dette var greit. (Derfor litt høyere lønn). Det eneste foreldrene skal huske på da, er å få med seg ekstra skift til barnet. Min arbeidstid er fra 7.30 - 17.00 og oppstart er fra 3.9.07. 3 dager med innkjøring er gratis. Vil anbefale at barna går minimum 4 dager pr. uke. Ta kontakt om dette høres interessant ut, så kan dere komme på besøk:) Om dere ønsker referanser, er det bare å si i fra:) Hilsen Lena Mobil: 90 65 28 51 Mail: [email protected] Lettest å nås på mobilen. Send gjerne sms:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9911646-g%C3%A5-sammen-%C3%A5-starte-familiebarnehageb%C3%A6rum/#findComment-10250629 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå