Gå til innhold

HASTER!


-kate

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan hjelpe meg med å finne ordet ultralyd på engelsk?

Er på ferie i utlandet og har de siste 2 ukene hatt blødninger og økende smerter i magen. Hadde tenkt å vente med legebesøk til jeg kommer hjem om to uker, men nå er situasjonen slik at jeg ikke tør vente lenger. I alle fall ikke i 2 uker.

Er i Bulgaria, utenfor typisk turistplass, og her er det få som snakker engelsk, men må vel finnes leger som forstår/snakker engelsk, vil jeg tro. Nå trenger jeg altså deres hjelp til å finne ordet ultralyd på engelsk. På forhånd takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blør du i utlandet og skal fly hjem er det utrolig viktig at du får tatt en UL og eventuelt en sjekk inni for å se hvor blødnigen kommer fra. Er det åpent der inne kan det være livstruende for både deg og babyen hvis du flyr. Jeg blødde i Rhodos, ringte føden her hjemme for å bare høre hva jeg skulle gjøre og fikk klar beskjed om dette. Man MÅ få sjekket det, og for å få fly hjem må man få ok fra lege! Fikk høre om nødlandinger pga blødnigner og trykket i flyet(kabintrykk).

 

Mener ikke å skremme deg men enten ring føden hjemme og hør med dem, eller kontakt lege der med en gang. Ta med forsikringsbevis, pass og trygdekort så får du bra behandling, for de tar seg godt betalt av den norske stat :-)

 

Lykke til ! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for alle svar. Var til både utvendig og innvendig UL på en privatklinikk her nede og fikk konstantert at fosteret hadde dødd i uke 7. Så nå blir det utskraping fortest mulig, kan ikke si jeg gler meg, men det må jo gjøres og med den varmen som er her...

Er litt nedfor nå, men det var vel en mening med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så trist, men som du sier, det var sikkert en mening med det og skal man miste så er det jo bra å gjøre det tidlig(Ikke at det er en trøst men...)

 

Skal du ha utskrapning der nede eller fikk du lov til å fly hjem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha utskraping her nede, det hastet visst, og med to barn er det ikke så lett å ordne veldig hastig hjemfart. Har leilighet her så ved avreise er det alltid en en ting å ordne.

Gler meg vel ikke akkurat, men det går nok bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...