Gå til innhold

Reiseseng som bagasje

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man kan vel sende en reiseseng som vanlig bagasje på flyet? Eller er det spesialbagasje? Vi har en sånn standard reiseseng med høye kanter, en sånn som klappes sammen og legges i en bag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

går som vanlig bagasje.

Har du med vogn, kan du forøke å pakke reisesenga i vogna som sendes som spesialbagasje!

Skrevet

ville sendt den som spesialbagasje jeg. for den veier ganske mye, og den vil jo være en del av de 20 kg du har lv å ha med som vanlig bagasje..

spesialbagasjen går nemlig utenom dette.

Skrevet

DET er ikke helt riktig:)

Det er opp til flyselskapet å bestemme hva som er spesialbagasje. Under kategorien spesialbagasje går gjerne ting som er skjøre eller som ikke lar seg stable!

Hos noen selskaper er også vogna innlemmet i de antall kg du får ha med deg - selv om det sendes som spesialbagasje. OG det er også opp til flyseskapet å betsemme hvor mange kg du kan sjekke inn - det er ikke 20 kg på alle fly!

Skrevet

Da vi reiste med charter til Hellas (Apollo/SAS) i fjor sendte vi den som vanlig bagasje, men de veide den ikke (hurra!:o)), sp vi slapp overvekt som vi hadde regnet med å måtte betale.

Da jeg reiste med rutefly til england (Ryanair) i våres, så hadde jeg ringt og sjekket og de regnet med reisesenga, så den kunne vi ikke ta med oss... (kan ha bare 15 kg, og senga veide 10-11, tar over 60 pr kg overvekt) Kjøpte en ny reiseseng der, som vi har fått sendt hjem med posten i ettertid...

Varierer veldig mellom selskapene, så ville kanskje ringt og spurt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...