Gå til innhold

Hvor mange av dere med sent positive eller svakt positive gravitester, endte i SA/MA?

Dizzie_mortil3

Anbefalte innlegg

Jeg er av den oppfatning at testen bør være positiv 15 dager etter eggløsning hvis det er et sunt svangerskap med god sjanse til å gå til termin. Har lest en vitenskapelig artikkel om festetidspunkt som konkluderte med at dersom egget festet seg senere enn dag 10 (som var mulig men sjeldent) var det økt risiko for spontanabort. Og hCG skulle være mulig å oppdage i urinen 2-3 dager senere. Så innen dag 15 etter EL bør jo en gravitest være knall positiv siden det vanligvis kreves bare 25 enheter hCG, hvis embryoet produserer normale mengder hCG.

Selv hadde jeg en svaaaaaak positiv test på dag 14 den gangen jeg hadde EXU. Viste seg i ettertid at hCG var ca 25 den dagen, og svangerskapet var jo dømt til å mislykkes i utgangspunktet.

(Men da jeg hadde SA var testen knall positiv dag 15 altså...)

Men hva med dere med SA/MA, mange av dere som fikk svak positiv eller sent positive tester?

Fortsetter under...

Da jeg hadde min andre SA så testet jeg ikke positiv før 3-4 dager etter ikm, og to dager etter det så mista jeg... jeg er ganske enig med deg, noe som gjør at er ikke testen positiv ved ikm og jeg ikke har mens så har jeg egentlig ikke mye håp. Men der er unntak da. Kjenner ei som testa positiv 2 uker etter ikm og hun har en flott sønn nå. Svaaaake tester kan desverre indikere at hcg ikke har steget som det skal ja... men det betyr ikke nødvendigvis at det går galt, noen produserer hcg senere og noen tester kan ha svakt fargestoff... men de gangene jeg har hat svaaake positive tester hardet vært kjemisk. Såhos meg stemmer det du skriver ovenfor.

Klemmer!

Klart det er unntak, vi snakker ikke om absolutte sannheter, bare om forhøyet risiko. Men mange av unntakene gjelder nok de med forsinket EL slik at IKM faktisk ikke nås før flere dager senere...da er det jo naturlig at testen ikke blir positiv før senere.

Den artikkelen var forresten veldig interessant. De hadde funnet at i 2 tilfeller festet egget seg faktisk senere enn dag 12 etter EL, (hos en på dag 18 !!) men begge endte i SA.

Jaja, vi får trøstig prøve videre og håpe på knall positiv test dag 15! :)

Sommerklem til deg også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...