Gå til innhold

Hvilken mei tai skal jeg velge til nyfødt som kan brukes etterhvert som knøttet vokser???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lyst å kjøpe 1 som kan brukes fra fødsel som kan brukes noen måneder. Hvilken skal jeg velge? Hvor bestiller jeg? Kan jeg bestille f.eks helt sort selv om tettinntil bare reklamerer med mønstrete osv??

Trenger råd....

Skrevet

Du kan få det spesialbestilt. Jeg bestilte mørkeblå men angrer litt for det blir veldig varmt!

På dote.dot kan man spesialbestille- jeg er veldig fornøyd med min. Men, jeg er litt usikker på om den egner seg like godt til helt nyfødte. Jeg har hørt noe om at kozy mt egner seg bra for nyfødte, men jeg vet ikke om man kan spesialbestille de.

Skrevet

Dersom du ønsker en som er helsort så kan du bestille en som er vendbar, mønster på ene siden og sort på den andre:)

Mange er det.

Jeg har selv en babyhawk, som kan brukes fra nyfødt. Den er kjempegod og jeg er veldig fornøyd. (www.babyhawk.com)

Har også en spesialsydd i rosa silke fra USA, den er helt nydelig.

Dotedot sine er også fine og kan brukes fra nyfødt.

Smula på tettinntil syr noen rålekre noen. Tror hun tar 500 kr for det. Da kan du få akkurat hva du selv vil:)

Hmmm, det ligger også mange fine på ebay akkurat nå!

Skrevet

Har du fått en i rosa silke??? Sjalu! Hvor har du bestilt den, og hvorfor trenger du 2?

Skrevet

Når bruker dere mei taien? Hjemme for kosens skyld og i butikk osv? Har jo kjøpt meg en (veldig dyr) vogn som jeg tror jeg vil like også. Men har lyst på et bæretøy som jeg kan bruke i butikken eller når jeg bare skal ut en liten tur med hunden min etc...

Skrevet

Jeg har bestilt flere men auksjonene er ikke ferdige ennå;)

Dollaren er kjempelav nå og jeg vil ha noen flere farger og varianter. Den i silke var bare råsnasen så den MÅTTE jeg ha.

Ligger en til som straks går ut med silkepanel, lurer på om jeg skal by på den også. *siiikle*

Skrevet

Jeg bruker den på småturer i området, hjemme hvis jeg skal lage mat e.l., og på shopping. Hvis jeg skal shoppe lenge har jeg som regel med mt og vogn, hvis det bare er en mindre tur så holder det med mt. Jo, også var den helt uunnværelig på flyplassen!

Skrevet

En MT kan brukes som du foreslår eller hele tiden. Alt etter hva du og barnet foretrekker.

Mange sier de ikke er sikre på om de i det heletatt gidder å kjøpe vogn etter å ha blitt "frelst" som bærere. Mens slik som jeg (og kozy) er veldig glade i vognene våre. Vi har begge dyre "designervogner" som er flittig i bruk i tillegg til MT.

Skrevet

Hvor gamle er deres babyer?

Jeg har 10 laaaaaange uker igjen. Bør jeg vente med å kjøpe bæretøy til knøttet er født? Er det butikker hvor jeg kan ta med knøttet og prøve en mei tai???

Skrevet

Embla er 10 mnd.

Jeg vet ikke om det er noen butikk du kan prøve, men bæretreff der du bor kan du prøve mye forskjellig.

MT er ganske enkelt og de fleste barn blir komfortable i en av de mange mange mulige stillingene i en MT. Men det er veldig mange andre typer bæretøy som kanskje også kan passe for dere.

Jeg har også ringslynge som jeg er veldig lei for at jeg ikke hadde mens hun var helt liten. Den er herlig både å bære i og for bittesmå å sove i.

Har prøvd den med en liten tass med skinner på beina også, og han koset seg så det ut til.

Så finnes det jo vevde sjal, elastiske sjal, patapum, Ergo, osvosv... Det er en jungel egentlig;)

Men anbefaler deg å kikke litt rundt på bla tettinntil.com, der er det mange gode råd og tips å finne.

Og dersom du kjøper bæretøy du/barnet ikke er komfortabel med er det lett å få solgt det igjen for en god penge. Så kan du kjøpe og prøve annet.

Eller som nevnt, bare dra på et bæretreff og prøve det de andre har med. Du er hjertlig velkommen også som gravid!

(treff i Drammen fredag om du bor i nærheten, da kommer det i allefall noen MTer og ei ringslynge!)

Skrevet

Ja, jeg har også kjøpt meg en dyr vogn. Jeg kan aldri tenke meg at jeg blir en sånn ivrig bærer som de helt frelste er. Babyen må jo også kunne ha godt av å strekke på seg i en vogn under soving etc. Kan jo ikke være godt over alt for lang tid bare å bli båret ville jeg tro. For ikke å snakke om når jeg skal gå lang tur. Deilig å ha vogn da, dessuten blir jo babyen tyngre etterhvert. Men kunne tenkt meg en mei tai til, som dere sier, småturer, butikken, flyplass og en kombinasjon med vogn når vi er ute på tur.

Selger Barnas Hus dette?

Tenkte kanskje jeg skulle begynne med bæresjal jeg kan bruke her hjemme i starten...så få meg en mei tai til våren når babyen blir litt større?? Det som jeg liker ved babybjørnen er at de kan sitte fremovervendt, noe jeg ser mange babyer liker godt. Det går vel ikke med mei taien???

Skrevet

Æsj....passer ikke fredag, for jeg regner med at det er på dagtid?? Blir kjempeforvirret når jeg leser på tettinntil og de andre stedene de selger...for det er som du sier: en jungel av ulike bæreting. Noen synes jeg ser så utrolig kompliserte ut...mye stoff etc. Vil ha noe veldig enkelt og greit.

Skrevet

Jeg er en ivrig bærer men vogna ville jeg aldri vært foruten!

Og ja, de blir jo større og tyngre.

Nå sitter barna helt ergonimisk korrekt i en MT og det er bare bra for de å bli båret. Men mor trenger litt tid for seg selv hun også!

Tror ikke BH har det, men det vet jeg dessverre ikke...

Sjekk på nettsiden deres. Vet Babyshop har både slynge og sjal, usikker på MT.

Og ja, barnet kan sitte utovervendt i MT, både på mage og rygg! (litt vanskelig å få barnet på ryggen selv dog)

Og i tillegg så kan jo MT brukes på ryggen og hofta, noen babybjørn ikke kan. Jeg får dessuten helt sinnsykt vondt i skuldrene av BB, men har orginal og ikke active som har bredere stropper.

Skrevet

Det er på dagtid ja, men om du vil så blir sikkert både jeg og Kozy i byen utover dagen:) Vi har MT, sjal og slynge å vise frem i allefall:)

Og vet hvor gravide kan finne både god kake og is i Drammen by;) Hihi...

MT kan forresten brukes til 3-4 år, ser du nevner noen mnd lenger oppe her:)

Skrevet

Bæring blir det uansett. Kjøpte meg en babybjørn active ganske tidlig i svangerskapet, men har hørt så mye negativt om den i ettertid. Tror neppe jeg får sambo til å bruke MT med mønster eller slynge med masse stoff...hehe...

Kanskje jeg bør la det ligge til babyen blir født for å se litt an. Lyst kanskje å prøve meg på slynge eller sjal her hjemme, og evt. kjøpe meg en mei tai når babyen er 3-4 mnd....egentlig aner jeg ikke. Som sagt...altfor mye å velge mellom.

He he...

Skrevet

Hehe, du har så rett.

Lykke til med valg av bæretøy:)

(slynge er forresten ikke mye stoff, de finnes i korte, med liten hale, www.going.no har en i lin som er fin)

Kanskje vi sees på bæretreff en gang i fremtiden da:) Håper det!

Skrevet

Jeg må komme meg på et bæretreff i fremtiden, ja. Når er neste dere har (bortsett fra fredag)?? Noen før jul?

Skrevet

Det er bæretreff ganske ofte. Det som er på fredag er ikke offisiell bæretreff, men dibtreff. Mange av dibjentene er også bærere! Offisiell bæretreff finner du på tettinntil.com, men kom gjerne på dibtreff! Begge deler er moro, og det er flere av oss som er med på begge deler.

Skrevet

Dette treffer ligger også på tettinntil kozy;)

Jeg har lagt det inn "overalt" jeg:p

Mange som er på ferie og slikt vett...

Og som kozy sier, det er treff stadig, og sikkert MANGE før jul:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...