Gå til innhold

Om 23 dager får jeg holde tulla mi :-)

drømme*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har hatt to dramatiske fødsler..og har dessuten et smalt bekken, derfor får jeg ks... men jeg er litt overrasket over hvor 'lett' jeg fikk det...

Men jeg lurer på en ting.... når man har planlagt KS..men epidural... får jeg ha ungen hos meg hele tiden etter jeg er lappet sammen igjen? eller må jeg ligge på overvåkning noen timer? Jeg vil så gjerne ha tulla hos meg hele tiden...

....rart hvor mye man skal bekymre seg for...

Annonse

Hei jeg har vært inne til forsamtale vedrørende keisersnitt. Du får ikke epidural,men spinalbedøvelse, den er dypere enn epidural og du blir helt lammet fra brystet og ned. Du vil få se barnet når det har kommet ut, så vil det bli tatt med for legesjekk. Er alt bra da så kan barnet komme inn til deg slik at du får hilse ordentlig på :) Deretter blir barnet og den du har med deg bli sendt til fødeavdelingen for veiing og måling mens du blir sydd. Du må regne med 4-5 timer på oppvåkning dette for at du skal få igjen følelsen i kroppen og i tilfelle blødninger. Barnet og følget ditt kan være tilstede, men det kan komme litt an på hvor mange pasienter som er på oppvåkningen hvor lenge de får være der, men jordmor vil da forsøke å få igang amming og at dere skal bli kjent. Etter 4-5 timer vil dere bli sendt opp på barsel. I noen tilfeller hvis barnet er prematurt eller trenger ekstra tilsyn vil du få et foto av babyen ned til deg.(Det synes jeg høres så trist ut...)og da er nok 4-5 timer lenge... Dette er iallefall prosedyre for sykehuset jeg sogner til. Håper at du ble litt klokere :) Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...