Gå til innhold

Erfaringer etter Totalruptur?

Anbefalte innlegg

Jeg lurer bare på om det er noen som har hatt fødsler vaginalt etter totalruptur? Om det gikk bra? Har egentlig lyst til å føde vaginalt for fødselens skyld, men er redd det skal skje igjen. Hadde veldig plager etter fødselen sist og vurderer keisersnitt.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9909564-erfaringer-etter-totalruptur/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg har ikke erfaring med dette selv, men min søster hadde totalruptur med førstemann og måtte på operasjonen og sy og greier. Hun hadde og en del problemer i ettertid. Da hun skulle ha nummer to var hun veldig i tvil, men hun valgte og føde vaginalt. Det gikk kjempefint!! Husker ikke helt, men tror det var 2-3 små sting hun måtte ha, og nummer to var også større en den første. Nummer tre som hun fikk for 1 år siden kom og vaginalt, like fint som nummer 2!! Det trenger ikke og gå like greit etter en totalruptur, men det gjorde det hvertfall for søsteren min viss det kan være til noe trøst!

Det er større sjanse for å få en ny totalruptur dersom en har fått det èn gang.

Klipping hindrer ikke dette.

Hadde aldri tatt sjansen selv - ja det kan gå bra men hva om det ikke gjør det? Da kan en måtte slite med inkontinens resten av livet, og det er det ikke verdt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...