Gå til innhold

Angst for amming! Noen som meg? Noen råd?

Anbefalte innlegg

Jeg har enda ikke født, men gruer meg ikke til noen ting, bortsett fra ammingen! Er det noen som har hatt det på samme måte? Jeg er rett og slett livredd for hele greia! Ikke for at det skal gjøre vondt men for at det skal være ekkelt og føles feil. Føler liksom at den delen av kroppen (som som regel har mye med sex og gjøre) ikke burde ha noe med ungen og gjøre. ( Vet det høres utrolig teit ut , men jeg føler virkelig angst for dette) Jeg er redd for at jeg må blotte meg og at de kommer til å tvinge meg til å amme på sykehuset. Man blir jo sett på som en frytelig person dersom man ikke ammer. Det er ikke det at jeg ikke vil det beste for ungen min, men jeg kommer ikke til å orke dette. Jeg griner jo bare jeg tenker på det. Jeg kommer aldri til å føle det naturlig å amme offentlig eller med venne rog familie til stede. Det føles bare helt feil. Som en invadering av mitt private rom. Jeg pumper hvis det er bedre enn morsmelkerstatning, men lurer på hvor bra det egentlig er med morsmelk når det ikke oppstår direkte kontakt mellom ungen og puppen( Da vet jo ikke kroppen min hva ungen trenger, og kan vel derfor ikke produsere melk som tilpasser seg ungen, slik det skal være eller??) Uff , ble ett langt og trist innlegg, men håper noen kan gi meg litt støtte her, føler meg som den store stygge ulven...

Fortsetter under...

jeg vet om folk som har følt det slik ja - helt normalt!

Snakk om det med jordmor f eks om du føler for det - eller ring ammehjelper ;-)

For de fleste endrer dette seg når barnet kommer på magen rett etter fødsel :-) - og gjør det ikke det skal du ikke skjems over det - vi har alle vår grenser - takler du det ikke kan enten pumpe deg og gi kopp/flsake eller gi mme. Men det er kjempefint at du er åpen på dette og får satt ord på det ;-)

stor trøsteklem fra meg!!!

Jeg følte det på samme måte før han kom. men når han kom i armene mine første gang var det helt glemt og ammingen gikk kjempefint. jeg er fortsatt ikke helt komfortabel med og amme i offentlighet og prøver å unngå det så godt jeg kan.

syns du skal gjøre akkuratt det som føles naturlig for deg, du er ingen dårlig mor om du ikke får til ammingen:) du er ikke første og heller ikke siste. barn som ikke blir ammet vokser da opp og blir like fine som et barn som er ammet.

må ta vare på deg selv og dine følelser oppi alt også, det er utrolig viktig, for om du er ukomfortabel blir barnet ditt også det.

klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...