Gå til innhold

Noen som kan fortelle meg hvordan man lager gele shots

Anbefalte innlegg

Skrevet

og eventuelt hvilken gele som er best å bruke ?

Fortsetter under...

Skrevet

Stikkelsbærgele visstnok;)

Fikk tips av selveste Hufsemor;)

Når du koker opp vann, så kok opp kun 2/3 av mengden i oppskriften. Så rører du ut pulveret og blander tilslutt i 1/3 med sprit.

Tror du kan bruke bringebærgele forresten også, men jordbærgele smaker visst spritsmak. (stemmer dette Hufsemor???) ;)

Skrevet

En venninne lagde det og hun brukte vanlig gele og hadde litt mindre vann i bare:)

Skrevet

hmm.... dette hørtes spennende ut!

skal ha 30 års-fest for mannen min i september.. kanskje vi skulle testa dette da... hehe...

Skrevet

1.8 dl gelepulver

4.8 dl varmt vann

1.8 dl kaldt vann

3 dl vodka

Gele shots er drinker(shots) laget av gele som er tilsatt alkohol før den stivner. Serveres i shot glass eller papir glass som er lettere å tømme. Er ett amerikansk fenomen og alle oppskriftene er oversatt fra engelsk. Mulig de må tilpasses litt pga norske geletyper.

Fremgangsmåten er ganske lik for alle. Gelepulver løses opp i varmt vann og røres ut. Kaldt vann og alkohol tilsettes. Evt smak kan og tilsettes. Helles så i glass eller former som avkjøles. Server gjerne glass med noe å få shotten ut av glasset med.

Skrevet

hehe 30 års dag her i gården også, tenkte det hadde vært artig med gele shots. Takk for tips:=)

Annonse

Skrevet

*signerer Monajenten*

Takk for sist, forresten, vi hadde en artig kveld selv om det ikke var noen jelloshots involvert! ;-)

Skrevet

Ja det var superkos!!! :-D

Hadde det skikkelig fint!! :)

Gleder meg til neste gang, hihihi;)

Skrevet

Jeg og! :D Er du med på utflyttingsfesten vår? Da blir vi her hele natta KUN for å irritere naboen de siste timene vi har vegg i vegg med idioten... hehehehehe...

Skrevet

Hvem smak er best da?

Spiser en denne gele'n som vanlig gele?

Skrevet

ja det var morro!

kanskje som dessert?? hehe.. skal nemlig servere middag også jeg... til ca 20 stk... tenkte å lage hjemmelaget lasagne..

lurer litt på velkomstdrink også jeg... må jo nesten ha det! men det må være noe som er lett å lage til mange...

tenkte på en bolle med cider og sprit og fruktcoctail oppi... men det er liksom så oppbrukt...

Skrevet

JA!!!

Jeg er superduperheltmed!!!! :-D

Weeeeeeee;) ;) ;)

Lage geleshoter da;)

Skrevet

fant en oppskrift på en punsj :

1/2 liter sprit (60%)

1 flake musserende vin ( martini asti)

1/2 liter tropisk nektar

ca 1 liter fanta exotic

gjerne litt 7up

kan lages dagen fr men tilsett musserende vin rett før..

Tenkte jeg skulle prøve denne og tipse deg 2b@rnsmor-27* :=)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...