Gå til innhold

Noen som kan fortelle meg hvordan man lager gele shots

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Stikkelsbærgele visstnok;)

Fikk tips av selveste Hufsemor;)

Når du koker opp vann, så kok opp kun 2/3 av mengden i oppskriften. Så rører du ut pulveret og blander tilslutt i 1/3 med sprit.

Tror du kan bruke bringebærgele forresten også, men jordbærgele smaker visst spritsmak. (stemmer dette Hufsemor???) ;)

1.8 dl gelepulver

4.8 dl varmt vann

1.8 dl kaldt vann

3 dl vodka

Gele shots er drinker(shots) laget av gele som er tilsatt alkohol før den stivner. Serveres i shot glass eller papir glass som er lettere å tømme. Er ett amerikansk fenomen og alle oppskriftene er oversatt fra engelsk. Mulig de må tilpasses litt pga norske geletyper.

Fremgangsmåten er ganske lik for alle. Gelepulver løses opp i varmt vann og røres ut. Kaldt vann og alkohol tilsettes. Evt smak kan og tilsettes. Helles så i glass eller former som avkjøles. Server gjerne glass med noe å få shotten ut av glasset med.

Annonse

ja det var morro!

kanskje som dessert?? hehe.. skal nemlig servere middag også jeg... til ca 20 stk... tenkte å lage hjemmelaget lasagne..

lurer litt på velkomstdrink også jeg... må jo nesten ha det! men det må være noe som er lett å lage til mange...

tenkte på en bolle med cider og sprit og fruktcoctail oppi... men det er liksom så oppbrukt...

fant en oppskrift på en punsj :

1/2 liter sprit (60%)

1 flake musserende vin ( martini asti)

1/2 liter tropisk nektar

ca 1 liter fanta exotic

gjerne litt 7up

kan lages dagen fr men tilsett musserende vin rett før..

Tenkte jeg skulle prøve denne og tipse deg 2b@rnsmor-27* :=)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...