Gå til innhold

Baby som sparker svært lite og lite med aktivitet...

Anbefalte innlegg

Hei!!! Jeg er nå i uke 28, og føler min lille gutte baby sparker svært lite i forhold til andre babyer. Kjente ikke klare spark før uke 24. Nå kjenner jeg noen få spark max om dagen. Men da må jeg liksom ligge veldig rolig og lytte og kjenne. Kjenner jo liv, men så rart at det er så sjeldent og svake spark i forhold til andre. Har vært på UL noen ganger, og alt står veldig bra til med barnet. Vet ikke men kanskje skyldes det hvordan barnet ligger i magen? Andre som også har lite aktivitet i magen??

Fortsetter under...

Jeg tror det er veldig individuelt hvor mye en baby sparker. Flere momenter som spiller inn, blant annet morkaken, personlighet osv. Jeg merker at aktiviteten til mitt gull er varierende. Noen dager er han turbo, andre dager må jeg kjenne etter om han er der ;) Så lenge du har vært til ul og de sier alt står bra til, tror jeg du kan slappe av. Klarer du ikke det, kan du ta det opp med jordmor eller lege. Lykke til!

Glemte å si en ting; jeg merker at jeg kjenner mer aktivitet nå som jeg er i uke 31. Det begynte faktisk å ta seg opp i uke 28! Kanskje det tar seg opp for deg også? Det går nok bra skal du se ;)

Hei, jeg er også i uke 28 med gutt. Tror ikke du trenger å engste deg. Jeg syns det varierer veldig fra dag til dag. Noen ganger kjenner jeg han kanskje 8 ganger i løpet av en dag, andre dager føler jeg at jeg ikke har kjent han. Tror det har mye med hvordan han ligger å gjøre, og om jeg har mye å gjøre og hva jeg spiser...

Dette er veldig individuelt, og det er dessuten vanskelig å vite hvor mye andre kjenner. Dersom ul viser at babyen har det bra, ville jeg slått meg til ro med det. Morkakens plassering har også betydning. Hos meg er den plassert fremst i magen, og det gikk faktisk en stund før jeg kjente babyen. Nå er jeg i uke 30, og det er aktivitet som aldri før:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...