stolt-guttemamma Skrevet 24. juli 2007 #1 Skrevet 24. juli 2007 Vi har en Martin og en Henrik fra før. Vi vurderer Oliver, Hans Christian (HC) og Theo. Men ingen 100% følelse for disse heller.. Nærmest er vel HC (hans christian), men er det ikke dumt med dobbeltnavn på nr 3, når de 2 første ikke har det? Alle forslag mottas med takk, kanskje fortrinnsvis guttenavn med H eller M..
Nawroz Skrevet 24. juli 2007 #2 Skrevet 24. juli 2007 Blir ikke dumt med dobbeltnavn på nr 3, så lenge dere liker navnet så er vel det viktigst andre navn som passer til Martin og Henrik er: Anders Adrian Thomas Jonas Johannes Kristoffer Emil Ludvig
Vannmann35 Skrevet 24. juli 2007 #3 Skrevet 24. juli 2007 Hans Christian er et kjempeflott navn! passer bra med Martin og Henrik også. Andre forslag: Martin, Henrik og Christian :-) Martin, Henrik og Petter Martin, Henrik og Morten Martin, Henrik og Torgeir Martin, Henrik og Fredrik Martin, Henrik og Mats Martin, Henrik og Espen
Vannmann35 Skrevet 24. juli 2007 #4 Skrevet 24. juli 2007 Ops... så først nå at du ville ha helst M og H... Ja, ja - da blir forslagene mine slik: Martin, Henrik og Morten Martin, Henrik og Mats Martin, Henrik og Harald Martin, Henrik og Håvard Martin, Henrik og Mathias Martin, Henrik og Håkon
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2007 #5 Skrevet 25. juli 2007 Matheo er jo kjempefint ) Kristian/christian Espen Fredrik
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2007 #6 Skrevet 25. juli 2007 Martin, Henrik og Nikolai Martin, Henrik og Sander Martin, Henrik og Øyvind Martin, Henrik og Adrian Martin, Henrik og Ludvig Martin, Henrik og Jesper Martin, Henrik og Oliver Syns jeg er fine kombinasjoner.
Jippi74 Skrevet 26. juli 2007 #7 Skrevet 26. juli 2007 Liker ikke Hans Christian så godt, men ellers er det ingenting i veien for at ett barn kan få dobbeltnavn selv om ikke de andre har det! Magnus er verdens fineste navn!! Eller hva med Harald Erlend Johannes Mads Eirik
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #8 Skrevet 26. juli 2007 Jeg synes ikke det er så bra at to av tre navn er rimelig like. Altså, hvis du velger et navn på H eller M så får to av barna samme forbokstav, og ikke den tredje, hmm..derfor så synes jeg forslagene Mats og Morten blir for likt Martin og derfor blir Henrik litt "outsider". På samme måte blir Ludvig litt likt Henrik (slutter på samme uttale). Så nå får dere skjerpe navneforslagene dere der ute :-) Synes deres eget forslag Christian er et flott navn og det blir mer unikt for den nye gutten. Oliver er også et fint navn, Theo liker jeg ikke så godt jeg da. Andre ideer jeg slenger ut: Niklas Jonas Filip Oskar Thomas
Gjest Skrevet 26. juli 2007 #9 Skrevet 26. juli 2007 Synes ikke det gjør noe å ha dobbeltnavn på et av barna, det er mer dumt å måtte gjøre det ene eller det andre. Kjenner mange søsken hvor en har enkeltnavn og en annen dobbeltnavn, tenker ikke mye over det.
stolt-guttemamma Skrevet 26. juli 2007 Forfatter #10 Skrevet 26. juli 2007 Takk for svar damer! Dette er bare såååååååå vanskelig! Skal vurdere seriøst flere av forslagene deres, håper vi snart finner ut av det! Storebror vil forøvrig at han skal hete Luke, etter Luke skywalker i starwars, men det tror jeg NEPPE det blir!!.. (he,he)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå