Gå til innhold

Kan jeg være gravid??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten min hadde sex uten kondom for første gang på 3 år for nesten 1,5 uke siden. Jeg var på dag 5 i mens-syklusen, og tenkte at dette måtte da være en sikker tid. Hadde sex et par dager senere også uten kondom.Dagen etter dette begynte jeg å få sånn mens-murringer som jeg får når jeg har egg-løsning.Fikk dessuten en bitteliten blødning (rosa/rød utflod, det har jeg aldri hatt før!!!!! Er det dette som er festeblødning??????) Fikk skikkelig hetta, for har ikke akkurat planlagt å bli gravid, det passer forferdelig dårlig akkurat nå, arbeidsledig og uten bhage til minstemann. Men kan man bli gravid så tidlig i syklusen? Er det noen her inne som har blitt det?

 

De siste dagene har jeg også vært utrolig oppblåst i magen, har hodepine, og er kvaaaalm...men kan man virkelig få slike symptomer så tidlig? Og når kan jeg event teste? For jeg venter jo ikke mensen på 2-3 uker! men hvis barnet ble unnfanget for 1,5 uke siden så stiller det seg kanskje anderledes?

 

Skal på konsert i august, og tenkte jo og drikke, men ikke hvis jeg er gravid...

Mange spørsmål her, men håper noen kan svare meg, før jeg freeker out her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veeeeeldig sjeldent å merke symptomer så tidlig.

Ikke for å være slem, men hvorfor er dere så uforsiktige når du vet at du egentlig ikke har mulighet til å ta vare på et barn til?

 

Greit at man kan gjøre en feil innimellom.... men hallo??? først en gang uten kondom? og så EN gang til??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var vel ikke det jeg lurte på, var det vel? Ikke vær spydig. Har du ikke noe fint å si, så hold heller kjeft!

Vi hadde lyst, og har ikke kjøpt kondomer, da vi ikke har råd. eier ikke nåla i veggen, men syns det er godt med nærhet o.l. uansett. Ikke det at jeg trenger å rettferdiggjøre meg ovenfor deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

d her virka litt rart ovenfor mæ da,dokk treng itj å ha sex hvis du e redd for å bli gravid!

da kan du heller gi han en hjelpende hånd,å han dæ liksom!

vær e itj d,hvertfall itj når dokk itj har pæng som du si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Ja, jeg tror nok det er mulig at du kan ha blitt gravid. Nå vet jeg ikke hvor lang syklus du vanligvis har, men noen kan få eggløsning tidlig i syklusen. Dersom smertene du hadde var eggløsningssmerter, så vil jeg anta at den lille rosa/røde blødningen du hadde, var i forbindelse med eggløsning. Noen har litt blod i eggløsningsslimet og dette tilsier vanligvis at man er ekstra fruktbar akkkurat da. (festeblødning kommer eventuelt endel (ca 6-9) dager senere når egget har vandret noen dager ned til livmoren og fester seg der).

 

Det høres jo litt tidlig ut å få symptomer allerede, men er vel ikke umulig.

 

Håper det går greit med deg, og at det ordner seg for dere dersom det virkelig skulle vise seg at du er gravid. Ta en test om noen dager du. Lykke til!

 

Klem fra en prøver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kva er det med dere????????????? er sjokkert her!! frekke folk som ikkje bryr seg om andre sine reaksjoner og følelser! skjerp dere folkens,ho ville bare ha råd av dere som kan svare henne skikkelig!

 

ja det kan være en fare for at du er gravid! Men ville venta noen dager med å få hetta! hehe dette ordner seg! og siden du er arbeidsledig,kansje du kunne være dagmamma om du allikevel er heime med ein liten?? bare ett tips...:-) lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil tro at du hadde sex litt tidlig i forhold til eggløsning, men det kan jo selvsagt hende at du har sykluser som gjør at EL kommer tidligere hos deg.

Tror nesten bare du må vente og se fram til mensdagen.

 

Ønsker deg lykke til, fortell oss gjerne hvordan det har gått :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig sjokkert over de to svarene ovenfor. Hvorfor være direkte frekk??? Da kan dere heller la være å skrive spør du meg!!!

Hva med å tenke på at dette er en vanskelig situasjon for "anonym"....?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er fullt mulig å bli gravid så tidlig, og du må huske på at spermen lever i 72 timer, så visst dere hadde sex på dag 8, så lever spermen fram til dag 11. Og mange har tidlig eggløsning også. Ingen tid i syklusen er en sikker tid. Og vil man ikke bli gravid, så bør man være forsiktig.

 

Om blødningen du hadde var festeblødning tror jeg neppe, egget bruker som regel alt i fra 3-5 dager fra befruktning til det fester seg. Så er kanskje mest sannsynlig at det kom av noe annet.. et blodkar som har sprukket eller noe. Men ikke godt å si.

 

Håper for din del og situasjonen du er i at det ikke er en spire på gang da, ikke noe særlig morro å bli gravid når det ikke passer i det hele tatt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...