Gå til innhold

ang slankeoperasjon...

Anbefalte innlegg

Kan man få dette selv om man ikke har noen komplikasjoner pga overvekten?? eks diabetes, høyt blodtrykk osv?? som en forebygging liksom?? ( sikkert feil formulert men....)

Jeg er STOR...og har prøvd alt mulig for å gå ned i vekt...men klarer det ikke....og tenker kanskje at en sånn operasjon ivertfall gav meg et kraftig spark og stor motivasjon..... jeg er 165 cm høy og 150 kg....og tørr ikke engang regne ut BMI ....men jeg faller LANGT innenfor grensen for operasjon....

Dere som står på venteliste...eller som har tatt operasjon...hvordan la dere det frem for legen deres??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9904302-ang-slankeoperasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du har en BMI på 40 eller mer kan du få operasjon uten å ha tilleggssykdommer, og du har jo en BMI på 40+. Så det er bare til å søke, jo før jo heller, så kan du finne ut i ventetiden om dette er noe du vil. Ventetiden er ca 2år. Privat på Aleris er ventetiden bare få uker eller dager, men det koster 138.000kr.

Jeg gikk til legen og sa at nå skal jeg si noe som det kan hende jeg begynner å grine av. Når det var sagt var det mye lettere å prate, fortalte at jeg hadde prøvd alt av mosjon og slanking uten resultat, og at jeg ville at han skulle sende en henvisning om at jeg ønsket en GBP. Han var i tvil, syntes ikke jeg var stor nok, har en BMI på 40. Men jeg sa at det er det vel opp til kirurgene å bestemme, og jo det var han enig i, så han sendte en søknad i september i fjor, og jeg skal inn til operasjon nå om 2uker...

Ligger forresten mye info inne på:

vektoperasjon.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...