Gå til innhold

hva skal man ikke gjøre og ikke spise første tre mnd?


sweetey

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

http://matportalen.no/Emner/Gravide

 

denne linken kan du se hvilken mat du bør holde deg unna.

Jeg vet ikke så mye om trening. Men legen min sa ihvertfall da jeg var 5 uker på vei at jeg måtte holde meg i aktivitet. Men det er sikkert noen her som kan svare deg bedre på dette enn meg :-)

 

Lykke til videre i svangerskapet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed av legen i går at det var bare å trene så mye jeg klarer/vil! Må bare holde deg unna div ting som kan forårsake fall, som f.eks fjellklarting etc. Tren det du orker, og det som er behagelig for deg. Ville kanskje holdt meg unna vektløfting, da vi ikke skal børe noe tungt. Av det man bør holde seg unna er bl.a mye koffein, div ferskvannsfisk, kjøtt som ikke er stekt/kokt godt nok,etc. Kjøp siste nr av GRAVID, der er det en lang liste over ting du kan/ikke bør spise!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øvrig (og kanskje ikke så godt kjent): Man bør ikke drikke grønn te, da dette forhindrer opptaket av folat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terrengsykling er ikke anbefalt nettopp på grunn av faren du utsetter fosteret for om du faller... Men nå til å begynne med er det vel ikke noe problem å sykle til jobben og butikken vil jeg tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må bare legge til: ergometersykkel er flott å trene med i svangerskapet, da den skåner magen og det er liiiiten sjanse for å falle av. Står en del om mat og trening i det nyeste nret av Gravid! Var der jeg leste det når jeg tenker meg om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de som trener får en lettere fødsel trenger ikke være tilfelle da. :-)

Ikke i forhold til de jeg kjenner =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du ja?! Å føde er så individuelt at det utsagnet er det inget hold i. :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får en lettere førdsel når man trener jo, hvis anonym kjenner noen som trente og ikke hadde lett førdsel kan d jo hende de hadde hatt ENDA verre hvid de ikke trente.. Det er påvisst at man får enklerer fødsel når man trener. Dessuten er det jo sundt uansett, trenger ikke sette seg ned å trøste ete som en unskyldning for at nå er man jo gravid så da kan jeg jo ete som bare rakkern, stor blir jeg jo uansett!

så kom dere ut å tren ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner flere som trener så og si hver dag som har hatt lange vanskelige fødsler, og flere som ikke trener i det hele tatt som har født kjempelett. Så utsagnet holder ikke nå heller... Ingen som snakker om å sette seg ned å spise usunt her. ;-P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg vet om en som er topptrent - fødselen varte i evigheter, stoppet helt opp og det endte i akutt keisersnitt

 

mener jeg leste at også susann goksør (hun håndballspilleren med six pack-mage) hadde en veldig tøff fødsel.

 

så jeg tror ikke akkurat trening er noen garanti for en lett fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme har jeg hørt. Jeg har født 2 ganger før og hadde en knall hard fødsel som varte i 2 døgn og en kjempelett en som var over på 2 timer. Jeg trener kun ved å gå turer og å sykle til og fra jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei jeg kjenner er treningsinstruktør på treningsstudio, og trener da såklart masse. Hun hadde en knall hard fødsel som varte i over 30 timer, før babyen måtte ut. Har også andre eksempler på dette. Også om de som ikke trener som har hatt greie fødsler. Så det trenger ikke være tilfelle at de som trener har lettere fødsler. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...