Gå til innhold

Hvordan ville dere skrevet Isabell?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror jeg ville ha skrevet Isabelle. Det er ikke uvanlig å ha stum e på slutten av et navn/ord. Om hun noen gang reiser i utlandet, slipper hun forundring over kjønn..

Er usikker på om det gjelder Isabelle, men Michelle er jentenavn i Frankrike, mens Michel/Michell er guttenavn...

Men det er er min oppfatning...

Annonse

Ville nok helst valgt Isabella som jeg syns er nydelig! Men om ikke hadde jeg valgt Isabelle for jeg syns det mangler noe om det blir skrevet f.eks. Isabel.. Og personen over meg har rett i at det blir lettere i utlandet på den måten da også, null forvirring uansett:)

At flere over her ikke liker navnet gjør ikke meg noe ihvertfall, det betyr bare at barnet mest sannsynlighvis slipper å ha flere i klassen med samme navn:)

Huff da, her var det mange som ikke likte navnet Isabella (som jeg har kalt min nydelige datter som jeg tror vil være like nydelig hele livet!) :o)

Det er godt smaken er som baken ... hadde vært kjedelig om alle het det samme!

Jeg var litt i tvil selv om jeg ville at hun skulle hete Isabella eller Isabelle.

Men jeg er litt enig med anonym over her at jeg føler noe mangler hvis man bare uttaler det "Isabell" ... derfor ble det A-ending hos oss.

Men skulle jeg gått for den andre varianten så ville jeg absolutt skrevet det Isabelle med stum E for det synes jeg ser best ut! Isabel er litt rart synes jeg ... Vet noen er tilhengere av at det skal være enklest mulig, men men ... dette er min mening :)

Annonse

Isabel er den internasjonale versjonen, har sett den oftest. (Eks, Isabel Allende). Isabell blir litt feil, virker som en a eller e mangler.

Evt. Isabella

Navnet skjemmer ingen, er et gammelt ordtak. Man må velge det man synes er finest selv :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...