Gå til innhold

Hvem med pcos og overvekt har vært hos Hausken?

Anbefalte innlegg

Noen her med de samme problemene som meg? Pcos og overvekt...Vurderer å gå til hausken men hører gjerne fra noen som har vært der:-)

Har dere fått det til hos hausken? Har bare fått for meg at det er der jeg vil og har vel et håp om mer lykke der enn offentlig...Kanskje en rar tanke,men jeg er en drømmer og håper det blir min tur en dag:-)

Håper noen vil dele erfaringer med meg.

Klem

Fortsetter under...

Har hverken pcos eller er overvektig, men går hos Hausken. Vi valgte å starte våre forsøk hos ham i stedet for i det offentlige pga null ventetid. Kan anbefale dem på det varmeste! Dyktig lege, hyggelige sykepleiere og de prøver å finne det som skal hjelpe deg til å bli gravid, ingen opplegg er like. Vi har ikke lykkes enda, men håper vi lykkes med neste gang, da har jeg fått et nytt opplegg han vil teste ut på meg, håper det gjør susen!

Lykke til du og!

Hei Armani:)

Jeg hadde først 4 ivf forsøk på sykehuset i Hgsd.

Etter det tok jeg det 5 ivf forsøk hos Hausken og nå kommer lillegutt om 3 uker:-) Du kan klikke på nicket mitt og se bilder av skatten vår:)

Jeg elsker Hausken:) Alt han står for og alt han gjør. Joda, jeg har nok mange slike gode tanker om han siden han hjalp oss med en gang, men en kan ikke stikke under en stol at mannen er utrolig dyktig og alternativ. Hgsd. kjørte meg på samme opplegg gang etter gang uten noen form for evaluering. Du kan si det ble andre boller hos han Jon, ja :-)))

Jeg måtte operer bort begge egglederene etter at jeg ble skadet under/etter en ufrivilling abort, missed abortion. Ellers så syns vel Hausken at jeg kunne gått ned minst 10kg, men det sa han ikke noe om og det avgjorde ikke noe for forsøket heller.

For oss ble det som du tenker - det ble mer lykke der enn i det offentlige. Jeg hører ikke hjemme på et samlebånd.......jeg er litt for kravstor til det, så da betaler jeg heller for å få det jeg trenger.

Hold fast på drømmen din - den blir nok virkelig før du aner...

LYKKE TIL!

Tusen takk til alle som tok bryet med å svare:-)))

Å gratulerer så masse til deg ivf m/lillegutt:-) Så kjekt å høre. Får lyst å ringe hausken med en gang. Høres ut som vi skal satse på hausken da han fokuserer på hva som tidligere er prøvd og ikke bare kjører på med det samme:-)

Leste lenger oppe om et innlegg der noen spurte om vi får dekket noe privat? Vet du noe om det? Har du barn fra før og bor du i Haugesund?

Masse lykke til!

Tusen takk for det:)

Dette blir vår første skatt og vi bor i Stavanger, så reiseruta er kort og grei i forhold til det store utland;-)

Hausken var på sykehuset i Hgsd. da jeg begynte med behandling første gang. Så gikk tingene sin gang og ikke så bra. I mellomtiden trakk han seg ut og startet opp privat. Jeg har aldri vært så gira på å få komme til en plass. Jeg bare visste at dette var riktig for oss og ingen tok feil:-) Så at du får lyst til å hive deg over tlf. forstår jeg godt. Du har kanskje allerede gjort det;o) Det er ingenting å vente på. Det er godt bare å få snakke med de, møte de og få en plan, høre hva han anbefaler. Så kan enheller tenke over sakene og bestemme seg siden.

I det offentlige betaler man kun egenandel på 15000+3000. Alle med.utgifter over dette får man dekket.

Har man ikke hatt forsøk i det offentlige og velger Hausken, så må man betale det forsøkene koster: 1 forsøk=22000, 3 forsøk=44000. dette må man betale av egen lomme. Medisinutgifter får man dekket. Men nå ble jeg litt usikker.....om man først må komme over egenandelssummen før man får ting dekket. Er du med? Om man i tillegg til prisen av forsøket, må komme over med.utgifter på 15000 før ting blir dekket. Vet du, det vet jeg ikke. Vi hadde brukt opp alt av støtte og betalte alt selv. Kom opp i en 35000 for 1 forsøk.

Det koster dette, men jeg skal love deg at det er verdt hver en krone, men det vet du nok:-) Vi har tilsammen brukt 60.000 på å få lillegutt der han ligger idag og jeg kan ikke se hvor jeg ellers skulle ha plassert de pengene enn trygt og godt inn under hjerte mitt:):):)

Har du barn fra før? Hvor bor dere?

Klemmer:-)

Annonse

Reiseutgifter og selve betalingen for forsøkene dekkes av egen lomme når du velger privat.

Når det gjelder medisiner har det ingen betydning om man går privat eller offentlig. Du må dekke 15 000 i medisner og resten av medisinen blir dekket av NAV.

Hei!

Jeg har ikke pcos eller overvekt men har lyst å svare deg likevel. Håper det går greit?

Jeg har en nydelig ivf gutt på 2 år som blev til med hjelp av Dr Hausken da han jobbet på Haugesund Sykehus. Da vi skulle starte søskenforsøket var jeg ikke i tvil om at jeg ville ta forsøket hos Dr Hausken på privat klinikken hans. Vi ringte, fikk time dagen etterpå og vi fikk svar på alt vi lurte på. Hausken er så utroligt rett frem og ærlig. Det setter jeg pris på.

Jeg har endometriose og for meg var det viktig å bli gravid fort og jeg ønsket ikke operasjon. Javel, sier Hausken, da ordner vi det på en annen måte. På sykehuset ville de sette meg opp til operasjon og p-piller i 3 mnd før forsøket.

Han er jo selvfølgelig "bare" en lege men han er flink og behandlingen er individuell. Alle på klinikken er utrolig lette å snakke med og veldigt personlige og hyggelige.

Jeg blev gravid på første forsøk og venter nå min andre gutt. Har termin i september. Jeg vet at jeg er vanvittig heldig for jeg har snart to barn og kun to forsøk bak meg. Jeg kommer alltid å huske Hausken for det han gjort for meg og mannen min og har kun positive erfaringer fra vårt møte.

Du betaler forsøket og reisene selv og egenandelen på medisiner er 15.000kr. Medisinutgifter over det får du dekket akkurat som i det offenlige.

Jeg ønsker det masse lykke til!

Klem

Har gjennomført to forsøk hos Hausken og har termin om 4 uker. Ettersom første forsøk ikke var vellykket ble dette evaluert og jeg fikk ett helt annet opplegg til forsøk 2 som lyktes. Veldig fornøyd meg oppfølging og alle som jobber på kliknikken. Anbefales på det varmeste.

Takk for svar til dere alle:-)

Ivf m/lillegutt: Har dessverre ingen barn fra før,så håper jo hausken kan være til hjelp:-) Vi bor på Haugalandet så det er jo perfekt med tanke på at vi slipper overnatting osv...

Hadde dere barn fra før?

Klem!

Hei igjen:)

Nei, dette blir vår første så du kan tro vi gleder oss:):)

Ja, da bor dere på rette side av boknafjorden;o) Vi slapp all form for overnatting ila behandlingstiden hos Hausken. Der går lørdag for en onsdag for å si det sånn. Vi hadde 2 timer på en lørdag hos han og jeg vet at de har hatt egginnsetting klokken 2100 på en søndag, så der finnes det ikke noen som henter man-fre 0800-1600 ;o)

Bare det sier litt om innstillingen deres og hvor mye de faktisk brenner for dette syns nå jeg. Jeg fikk komme til 7 ukers UL hos de 2 dager før jul bare ved å ringe i samme uken da jeg ikke fikk komme til gyn her før etter jul og fikk verdens beste julegave ved å se hjerte slå:):)

Dette skal gå bra og dere vil uansett være i de beste hender, tro du meg:)

Lykke til videre!

Klemmer fra meg og min lille skatt:-)))

Å,ja det blir nok hausken,men må bare legge av og spare litt penger først. Dessverre så har vi ikke så mye at vi kan begynne rett på med engang,selv om jeg skulle ønske det.

Å jeg tror nok vi er i de beste hender:-) Hvor gamle er dere om jeg kan spør? Begynner å tenke på alder osv jeg vet du:-( Har så masse rare tanker...Men det vet du vel alt om,som har vært gjennom flere forsøk. Har bare vært fjennom 1 forsøk offentlig vi som ikke lyktes....Men ønsker privat da jeg vet han prøver forskjellig og ikke det samme om og om igjen.

Håper å høre fra deg igjen og håper du forteller nå gutten er kommet:-)) Gir glede og inspirasjon til oss andre håpefulle det:-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...