ane_25 Skrevet 23. juli 2007 #1 Skrevet 23. juli 2007 Jeg trener ca 3 - 4 ganger i uken på treningssenter. Pleier å trene spinning og aerobic uten hopp. Før svangerskapet pleide jeg vanligvis å trene flere økter i uken med hardere intensitet enn det jeg gjør nå. Men føler meg usikker på dette området. Har tatt det opp med legen, og hun sier d er lite eller ingen forskning på dette området, da de ikke kan "utsette" gravide for noe som kan være skadelig. Har lest både fordeler og ulemper med trening, så synes dette er vanskelig. Føler meg i god form og opplever treningen som noe positivt. Legen min sier jeg selv må føle meg frem, men jeg synes det er vanskelig å vite hvor "grensene" går. Og hvor lenge jeg kan holde på med treningen... Noen som har noen erfaringer eller gode råd?
Gjest Skrevet 23. juli 2007 #2 Skrevet 23. juli 2007 jeg har droppet løpingen grunnet overoppheting. og protein pulveret. Har dessuten byttet ut harde timer med litt lettere.. eller nye timer. Som Yoga, flyt pilates og dans.. men gjør som legen sier,føl deg frem og kroppen sier ifra. bare pass på overoopheting.. Trener styrke fortsatt(benk press osv).og drikk masse vann!
Gjest Skrevet 24. juli 2007 #3 Skrevet 24. juli 2007 jeg synes det er ekkelt å trene spinning nå, gikk på det to ganger i uka før jeg ble gravid, men det føles ikke behagelig nå lenger. trives heller ikke med de brå bevegelsene i aerobic. før jeg ble gravid trente jeg også aerobic med hopp en gang i uka, rygg og mage en gang i uka og styrke en gang i uka, men ut i svangerskapet har det blitt ukomfortabelt å trene slikt. (nå har jo jeg bekkenløsning da..) men i alle fall, derfor har jeg gått over til flyt pilates rett og slett:) det føles behagelig for meg, og så lenge du er komfortabel med å trene spinning og aerobic så burde det ikke være noe problem i det. det er i alle fall den beskjeden jeg har fått fra jm og instruktørene på treningssenteret mitt:)
wini Skrevet 24. juli 2007 #4 Skrevet 24. juli 2007 Jeg tror ikke du klarer å trene sånn at det er til skade for fosteret altså, den grensen stopper seg nok selv. Jeg trener også på treningssenter, vanligvis så løp jeg på tredemølle også var jeg med på aerobic og spinning, men etter fjerde måned ca har jeg kuttet ut aerobicen og spinningen fordi jeg synes det er ubehagelig. Også har jeg satt ned tempoet på tredemølla ganske kraftig. Velger å svømme rolig eller å gå tur i skog og mark med hunden stortsett nå. Sliter litt med at jeg synes jeg har dårlig selvdisiplin på treninga for tida, men men, sånn er det jo bare.. klarer jo ikke holde samme intensitet når man er 6 mnd på vei i forhold til når man ikke er gravid. Verdt de kiloene man legger på seg da;o) Ærevære dere som fortsatt holder tritt på studio hvertfall, flinke jenter:o)
Isse Skrevet 24. juli 2007 #5 Skrevet 24. juli 2007 Jeg trener som tidligere, dvs step(aerobic) minst 3 ganger i uka. Har satt ned stepen til det laveste nivået, det er eneste endringen fra tidligere. Merker også at jeg drikker mer vann underveis. Min lege sier det bare er å leve som før, og at trening bare er bra, men at man skal stoppe opp så fort noe føles ubehagelig. Det er vel den siste måneden man skal ta det mer med ro. Så jeg tror det bare er å fortsette treningen som normalt, og nyte at formen fortsatt er bra:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå