Gå til innhold

når "kvalifiserer" man til utredning???

Anbefalte innlegg

Jeg og sambo har prøvd å få barn siden april 2006, hadde sa islutten av mars i år:( ellers har vi ikke sett noe til noen baby:( lysten og spenninga på å vente på å se om en var gravid, er i ferd med å forsvinne.... Jeg kan jo bli gravid ser det ut som, men begynner å bli utålmodig, og er redd for at det er ting som ikke er som det skal være...

Er dette noe dere ville tatt opp med legen, eller er det tidlig ennå?

Sambo har to barn fra før av da, så er ikke noe i veien med svømmerne hans...

Fortsetter under...

Etter 1 år pleier vel de fleste å "kvalifisere" og jeg kontaktet legen min etter 11mnd. Alt tar tid, og nå er det 17mnd siden vi begynte å prøve og venter fortsatt på plass på klinikk for å få "spylt" egglederne. Jeg hadde kontaktet fastlege og tatt en samtale, og så får du sannsynligvis henvisning til gynekolog derfra.

Virker som om over 1 år med prøving er noe man må gjennom.

Vi brukte 1,5 på å bli gravid første gang - da hadde jeg begynt å lure litt, for å si det sånn. Mistet i uke 11/12, men ble gravid igjen etter ca 3 mnd. Mistet på nytt i uke 12, og har nå gått over 1,5 år siden jeg ble gravid sist gang.

Har fått time for å starte utredning, så får se hva høsten bringer.

Kan jo være at dere er en "dårligere match" enn han var med forrige dama?

Ting tar tid, så jeg ville vel begynt med å kontakte fastlegen så dere evt kan komme i gang med utredning etterhvert.

Lykke til iallfall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...