Gjest Skrevet 23. juli 2007 #1 Skrevet 23. juli 2007 Verdens teiteste problem. Vi fikk en omplasseringskatt for noen måneder siden, eieren ble kastet ut av huset sitt og kunne ikke lenger sørge for ham så vi tenkte å gi det et forsøk. Han har vist seg å være en helt super katt! Renslig (han er en utekatt og trenger ikke tissekasse), kosete og kjempegod med gutten vår på ett år. Drømmekatt med andre ord? Joa, hadde det ikke vært at han etterhvert har fått det for seg at mannen min er djevelen selv... Det har ikke skjedd noe spesielt, mannen har ikke gjort katten noe, virkelig ikke! Når mannen min prøver å gi den mat så snur katten i døren! Katten vil ikke være inne med oss lenger, bare ut og reke eller sove på balkongen, for inne er den skumle mannen. :-s Stakkars katt, dette går jo ikke når det blir vinter og kaldt ute! Vet ikke hva vi skal gjøre, det virker som om katten har bestemt seg og ingen mengde smisking hjelper på problemet. Må vi gi han bort igjen? Kjempekoselige katten som glir inn som bare pokker? Bare fordi dyret ikke liker min mann?? Argh! Noen i Bergen med en skikkelig pinglete mann som har lyst på en katt? :-(
Expat Skrevet 23. juli 2007 #2 Skrevet 23. juli 2007 Du får la mannen din rulle seg på fisketorget så skal du se at katten liker ham, haha. Eller smøre seg med sardiner. (Den har sikkert en vond opplevelse med en som ligner ham, tror du ikke?)
Gjest Skrevet 23. juli 2007 #3 Skrevet 23. juli 2007 Det er det vi også tror. En mann har vært skummel mot ham eller lignende, og mannen min minner ham om den mannen. Kjipt, men j*vlig lite å gjøre med når dyret har bestemt seg. Stakkers gubben her prøver å gi katten god fisk, reker, kattesnop, men no go.
1kar&1møy&meg™ Skrevet 23. juli 2007 #4 Skrevet 23. juli 2007 Når en har en katt i huset er det faktisk vanlig at katten tror han er sjef over alle har jeg lest, men katter bllir redde personer dersom de oppfatter dem som høyere på "rangstigen" enn seg selv.
Mine <3<3<3 Skrevet 23. juli 2007 #5 Skrevet 23. juli 2007 Jeg har ingen erfaring med akkurat det du beskriver, men vi fikk en voksen katt (2 år) for 3,5 år siden, og hun fikk vi ikke komme nær. Vi så henne ikke de 2-3 første ukene hos oss... hun krøp bortover gulvlistene. Hun er fortsatt ikke 100 %, men vi har det helt fint sammen. Vi tror hun har blitt slått når hun var liten, for det kan virke som om hun er redd hender.... liker fortsatt ikke å bli klappet. Katten vår likte heller ikke mamma'n min... forsvant når hun kom, men nå får mamma både løfte og klappe henne (på kattens premisser). Så mitt råd til dere er; smør dere med tålmodighet. La katten selv få bestemme når h*n vil ha kontakt med mannen din. Få mannen din til å bli passiv i forhold til katten på en måte. Lykke til i alle fall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå