Gå til innhold

Jippi! er gravid, og lurer på masse nå i starten!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så heldig og har blitt gravid på første forsøk etter å ha slutta på pillen, og lurer på en del. Rakk altså ikke å få normal menstruasjon, men virket som om jeg hadde en lang syklus ut fra når testen viste positivt. Sluttet med pilla 9 juni og hadde første dag av siste mens (p-pillemenstruasjon) 11 juni, blir dette da min dag 1? Da er jeg i så fall uke 6 +1;-)

Er også litt bekymra siden jeg kjenner så lite, er i fin form, ikke trett og kvalm. Det eneste er menssmerter, og ømme brystvorter. Har liksom lyst på fler symptomer for å vite at alt er bra.. Og så tenker jeg mye på alt jeg hargjort de ukene jeg trodde at jeg ikke var gravid, f eks løftet flere tunge søplesekker en dag, og samme kvelden husker jeg at jeg hadde mye menssmerter, og tenkte at nå kommer den. Kan det har skjedd noe her tror dere? Hvis jeg har regna rett så skulle jo forsteret ha festa seg lenge før dette, men jeg grubler nå likevel;-) håper noen har litt erfaringer å dele med meg her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

er riktig at 1.dag av siste mens er utganspunktet man regner fra ja:)

har kun ømme bryster jeg å. hadde litt mensensmerter noen dager før ikm.er 5+2 jeg da.

alle svangerskap er ulike:)

Gratulerer å håper du får ett fint sv.skap:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!

Det er helt vanlig at man ikke kjenner noen særlige symptomer i starten. Like vanlig som å kjenne mange! så dersom testen din er positiv, så ta det med ro - da er du gravid.

Du trenger ikke bekymre deg for at du har løfta tunge søppelsekker. Det med å løfte virkelig tungt, er farligst helt i slutten av svangerskapet. Ettersom testen din er positiv, viser det at løftene har vært helt ufarlige for babyen din.

Ellers er mensmurringer et vanlig graviditetstegn. Selv skjønte jeg raskt at jeg var gravid andre gang, nettopp fordi jeg kjente igjen den konstante følelsen av at neste menstruasjon var like rundt hjørnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk, det hjelper masse å blir beroliget med å høre deres tanker! blir jo helt tullete her jeg, veksler mellom å tro på det og ikke, men for hver dag som går så kommer jeg nok til å bli tryggere på at jeg faktisk skal bli mamma, hvis jeg får beholde;-) Lykke til dere og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye. nyt dagene, selv om du vil merke at tiden går SAKTE!!! Jeg selv har kun hatt ømme bryster og mensensmerter selv, så man får bare nyte at formen er så bra!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...