MamaMia76 Skrevet 23. juli 2007 #1 Skrevet 23. juli 2007 De siste 2 ukene har jeg kun kommet på do ved hjelp av svisker - mange svisker. Men det er jo fullt av sukker, og jeg begynner å bli lei. Hvis jeg ikke spiser de går jeg noen dager uten å komme på do - og så får jeg forstoppelse. Har kjøt lactulose i dag, men det skal man vel heller ikke ta så lenge. Er magen slik gjennom hele gravidieteten? Noen som har gode råd?
rosemor*endelig*mamma*igjen Skrevet 23. juli 2007 #2 Skrevet 23. juli 2007 Hei, min erfaring er at det er veldig viktig å drikke mye vann. Gjerne 2 liter om dagen, det setter magen i sving. Ellers har jeg god erfaring med VI- SIBLIN. Det er et naturpreparat, pulver av skallet fra noen frø e.l. som man blander ut i vann eller yoghurt 2 ganger per dag. Det virker kjempebra på meg. Fås kjøpt på apoteket.
Solstrålen80 *gutt og jente* Skrevet 23. juli 2007 #3 Skrevet 23. juli 2007 biola drikkeyoghurt. sånn småbokser.
ennaH Skrevet 23. juli 2007 #4 Skrevet 23. juli 2007 Det vanlige er at magen blir treigere og treigere jo mer gravid man er. Det første du må sørge for, er å drikke nok vann. To liter holder ikke, sier min jordmor til meg. Minst tre-fire liter må til daglig. Fiber bidrar til å holde tarmen i gang. Det er mye fiber i havrekli og linfrø(hell på frokostblandinga) og gulrøtter. Det er helt uproblematisk å bruke Lactulose over et lengre tidsrom. Både det og Duphalac, et tilsvarende preparat, virker slik at de binder vann i tarmen. De er helt ufarlige å spise for gravide.
semma Skrevet 24. juli 2007 #5 Skrevet 24. juli 2007 Spis en kiwi-frukt eller en halv grape-frukt før frokost (gjerne fullkorns-frokostblanding, som f.eks grøt, Weetabix, Fitness etc blandet med Biola). Drikk som de andre her sier så mye vann du orker gjennom dagen, men trapp ned etter middag..så du får sove i fred... Te fungerer også fint på meg og så drikker jeg 30 ml AloeVera juice hver morgen før frokost. Superbra for mage/tarm!
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2007 #6 Skrevet 24. juli 2007 Masse fiber! Masse væske! Og prøv loppe- frø som du får kjøpt på apoteket, og bland ut i yoghurt.. 100% naturlig avføringsmiddel! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2007 #7 Skrevet 24. juli 2007 Ehh- og loppefrø er ikke noe som er fra lopper altså. det heter det fordi det likner! hehe, bare for sikkerhets skyld.. Det funker som fjell!
vil-ha-en-baby =) Skrevet 25. juli 2007 #8 Skrevet 25. juli 2007 Drikk ett glass med kokt vann før frokost, det hjelper hvertfall min gravide venninne =)
dolly29 Skrevet 25. juli 2007 #9 Skrevet 25. juli 2007 Du kan ta lactoluse for det ødelegge ikke de peristaliske bevegelsene i tarmen har jeg forstått. Det tar jeg, men ikke noe godt. Høres fornuftig ut med varm vann før mat ja!
Athene75 Skrevet 25. juli 2007 #10 Skrevet 25. juli 2007 Ikke noe problem å bruke levolac, lactulose eller dulphalac over tid
Gjest Skrevet 26. juli 2007 #11 Skrevet 26. juli 2007 Jeg har også fått kjempetreig mage. går flere dager mellom hver gang. Men holder det gående med Vi-Siblin i et glass med Biola. Og får kanskje prøve å drikke enda mer ... er nok ikke over to liter om dagen. Er 10+1.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå