Gå til innhold

Noen som kan svare meg ang pergo og lapraskopi???


Gjest

Anbefalte innlegg

Skal egentlig begynne med pergo nå når mensen kommer.. MEN så har jeg fått innkalling til lapraskopi 23. aug.

 

Hva skjer da? Burde jeg IKKE starte med pergo denne mnd da i tilfelle pergoen faktisk skulle føre til en spire? For hvis jeg får mens i løpet av denne uka, vil neste eggløsning bli ca uka før lap. Og hvis det skulle klaffe da, vil det jo være for tidlig å se det på graviditetstest.

 

Synspunkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:) Jeg har vært gjennom mange pergokurer og lapraskopi. Først vil jeg si at for meg var lapraskopi ingen lett operasjon. Den var svært smertefull i etterkant. Derfor vill jeg ha utsatt den lengst mulig hvis jeg var deg. Forhåpentligvis finner de ingenting galt med deg og da er det veldig mulig at du får hjelp med pergotime:) Hvis jeg skulle gjøre alt baklengs... he, he.. lett å være etterpåklok vill jeg ville forsøkt pergo i noen måneder (du går på pergo annen hver mnd, den virker hver måned) og utsette lapen i noen måneder. Det er lurt å forsøke pergo før man går gjennom en operasjon som lap tross alt er! Er du heldig sitter den ganske så kjapt:) Jeg fikk mirakelbarnet etter maaaaaaaaaaaaaaaaange års prøving og x-antall mislykkede ivf-forsøk, så gi ikke opp! Ønsker deg all mulig hell og LYKKE:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... jeg glemte selve poenget som er at du MÅ være sikker på at du IKKE er gravid under operasjon. Altså må du for all del ikke ta pergotime den mnd du skal til operasjon og ikke ha ubeskyttet sex, men dette står vel i innkallingent du har mottatt?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Jeg gikk på pergo i januar, hadde en pausemnd etter det fra pergoen og ble da gravid...Det triste var at jeg måtte gjennom lap. to dager før en test kunne bli positiv, så da jeg testet operasjonsdagen ble den negativ....Fant det ut noen uker senere fordi jeg hadde så innmari vondt en dag, tok test noen dager senere og den var positiv... 1,5 uke senere hadde jeg en SA.....Slet noe forferdelig med dette i etterkant, men nå er jeg endelig gravid igjen! Hadde ingen problemer med lap, ingenting var galt heller, men fikk gule stafilokokker i såret da og måtte gå på antibiotika. Det var nok narkose, kontrastvæske og antib. som gjorde at jeg aborterte. Ikke ta pergo og ikke prøv hvis du skal gjennom lap. Alternativt kan du jo høre med sykehuset ang. ventetid å se hvordan det klaffer inn neste gang. Lykke til i allefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...