Tråle i Trøbbel Skrevet 23. juli 2007 #1 Skrevet 23. juli 2007 Er det ikke vanlig at man ved leie av hotellrom / leilighet på hotell betaler for oppholdet når man drar? Evt at man på forhånd betaler et depositum? Vi har bestilt en leilighet (på hotell) for 4 dager. På tlf takket de for bestillingen og ønsket oss velkommen til hotellet. Dagen etter får vi bekreftelse på bestillingen på mail, der står det også at hele beløpet skal betales inn til angitt kontonr innen 10dager. Tenkte jeg skulle høre her før jeg ringer dem...er jo greit å vite om dette er vanlig praksis før jeg ringer og "klager":-)
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 23. juli 2007 #2 Skrevet 23. juli 2007 Bestilte nettopp på nett hotell selv, og avsluttet oppholdet i helgen, og da ble bare beløpet "reservert" på kontoen min, men ikke trukket før vi betalte da vi dro...
Isabella og Casper´s mamma Skrevet 23. juli 2007 #3 Skrevet 23. juli 2007 Hvis det er en spesiell lavpris dere har fått så er det ofte vanlig å ta forskuddsbetaling. Da får man somregel heller ikke noe refundert om man plutselig ikke kan komme (akkurat som minipris på NSB) Er det fullpris så er det kanskje litt rart. Da reserverer ofte hotellene et beløp på kredittkort også belaster de ved avreise, men skal man betale kontant så vil de fleste hoteller i dag ha forskuddsbetaling ved innsjekk!
Tråle i Trøbbel Skrevet 23. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 23. juli 2007 Det høres jo mer riktig ut...her vil de at vi skal betale angitt beløp (altså leien for hele oppholdet) til angitt kontonr for å endelig bekrefte bestillingen...
moimoi Skrevet 23. juli 2007 #5 Skrevet 23. juli 2007 Ja, det er nok ganske vanlig, vi har gjor det flere ganger og har aldri blitt lurt, bare husk å ta med bevis på at du har betalt i tilfelle det skulle bli noe spørsmål. Det er også regler om gebyrer og slik ved avbestilling.
Tråle i Trøbbel Skrevet 23. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 23. juli 2007 Det dreier seg forøvrig om fullpris...Å betale oppholdet ved ankomst syns jeg også er greit...reagerer mest på at vi skal betale til et kontonr senest 10dager etter bestilling...det blir da fortsatt 3uker til vi skal bo der
La Perla Skrevet 23. juli 2007 #7 Skrevet 23. juli 2007 Nei, det er vanlig å betale når man sjekker ut. Men man må som oftest oppgi kredittkortnummer når man bestiller. Mes hvis det er leilighet/hytte som leies, betaler man vanligvis på forhånd.
spix Skrevet 23. juli 2007 #8 Skrevet 23. juli 2007 Vi har ofte bestilt hotell igjennom hotell.no på nett. Der betaler man på forhånd, men sist vi brukte de hadde hotellet leid ut rommet vårt når vi kom, og tilbød oss et hotell langt utenfor byen istedet. Vi ringte da hotell.no, men de kunne ikke hjelpe oss, for de hadde allerede betalt pengene til hotellet, ikke kunne de hjelpe oss med nytt hotell heller. Itillegg skulle de sjekke og ringe oss tilbake, men det gjorde de aldri, og når vi ringte etter å ha sittet lenge og ventet, fikk vi høre athun som skulle ringe oss tilbake var ferdig for dagen og vi kunne jo ikke vente at hun skulle ringe oss tilbake når hun var ferdig med dagen!!!!! Pengene vi hadde betalt var tapt, og vi skal ALDRI bruke hotell.no igjen. Ville derfor vært litt skeptisk til å betale på forskudd....
moimoi Skrevet 23. juli 2007 #9 Skrevet 23. juli 2007 Oi, det var ikke bra.. Har selv brukt dem en gang før og det gikk bra med har bestilt hotel i Italia i september, tenk om de leier ut rommet våres? iiik... Vi kommer ikke før seint på dagen heller siden flyet går på ettermiddagen, kanskje jeg skulle ringe dit når det nærmer seg og si fra at vi kommer seint?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå