Gå til innhold

Imurel

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei! Så rart at jeg skulle lese dette.

Min mann går på imurel og jeg er ikke gravid. Men vi vil prøve snart. Har tenkt mye på dette jeg også. Det står på pakningsvedlegget til imurel at det har vært tilfeller av spontanaborter i tilfeller der mor og far! har gått på imurel. Det har du kanskje lest selv. Jeg snakket med min fastlege om dette og han viste lite om dette men ville undersøke. Han ringte meg tilbake og mente at det ikke hadde noe å si for fosteret så lenge min mann ikke gikk på kortison i tillegg til imurel under unnfangelsen. Han anbefalte oss likevel å prate med min manns lege på sykehuset (han går til årlige kontroller). Dette skal han gjøre nå i høst.

Jeg kan ikke gi deg så mye av mine erfaringer. Men det fastlegen min sa beroliget meg litt..

Kan jeg spørre om hvor stor dose din mann tar av imurel? Min tar 4 tabletter per. dag. Tror det blir 200 mg.

Glemte å si at mannen min også snakket med sin vanlige fastlege ang. muligheten å få barn ifht dosen (fertilitet). Han viste heller ikke så mye men at det muligens var nødvendlig å redusere dosen. Han ville min mann skulle kontakte sykehuslegen ang dette også.

Hei!

Mannen min tar også 4 tabletter daglig. Bortsett fra spontanaborter, er det visst ikke rapportert om misdannelser el etter bruk av imurel. Og i og med at det er mannen som har tatt legemiddelet er det enda mindre grunn til at noe skal oppstå. Så egentlig bør jeg vel kunne ta det helt med ro, men var bare litt nysgjerrig på å høre evt andres erfaringer.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...