Gå til innhold

Athene75!! er du der??


Gjest

Anbefalte innlegg

hei.

 

Såg i et innlegg om når man forteller om graviditeten at du fortalte at man ikke kunne gi cellegift og ha pasienter som får cellegift når man er gravid.

 

Hva jobber du som? Det er vel ikke så ofte det er aktuelt for meg, men jobber i helsevesenet jeg også,så det hender jeg har pasienter som er under cellegift behandling. Bør jeg altså la være med det? (jobber i tannhelsetjenesten)

 

Takker for svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er kreftsykepleier. En skal ikke være borti pas som får cellegift, altså de dagene de får det og ca 48 timer ( 2 døgn ) etter avsluttet cellegiftkur. Dette fordi at de da skiller ut cellegift gjennom kroppsvæsker. Det gjør ikke noe så lenge det er over 48 timer siden pas fikk cellegift.

 

Slik som jeg som jobber på sykehus kan selvfølgelig gi dem mat ol, men jeg skal ikke være borti blod, urin, avføring, svette sengeklær og andre ting som kommer kroppsvæske på, da det kan være cellegift i dette.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også kreftsykepleier, og ble ganske rystet da jeg leste de nye retningslinjene ang cellegift. Tidligere måtte gravide holde seg unna kurpasientenes kroppsvæsker i 72 timer etter kur, så ble det endret til 48 timer. Siste forskriftene sier 5 døgn, og da bekymrer jeg meg for den cellegiften både gravide og resten av staben er blitt utsatt for. Skremmende spør du meg.

 

Ville hvertfall opplyse deg slik at du holder deg vekke i 5 døgn!

 

P.S: Vi har forresten mye til felles, samme yrke, nesten samme alder så vidt jeg husker, begge har vel mistet før? I tillegg har vi termin nesten samtidig. Jeg har 11.mars.

 

Krysser fingrene for at alt går bra m våre små spirer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...