Mamma_25 Skrevet 23. juli 2007 #1 Skrevet 23. juli 2007 orker snart ikje mer.. er kvalm HELE dagen nå.. kaster opp men får bare opp sånn ekkel magesyre uansett hva jeg har spist iløpe av dagen.. holder ikje ut lenger.. orker ikje å gjøre noe ting i huset... orker ikje å gå å lage en brødskive engang.. blir bedre når jeg får i meg noe mat vel og merke.. men hva med når man ikje orker å gå på kjøkkenet for å lage den brødskiven da...?? sambo er på hyttetur så han er det ikje hjelp i nå... :o///// noen råd for å slippe kvalmen??? er 10+4 i dag... håper kvalmen snart slipper taket!
ennaH Skrevet 23. juli 2007 #2 Skrevet 23. juli 2007 Mitt beste råd er å spise jevnt. Min erfaring er at kvalme henger nøye sammen med sult. Når jeg var sulten, ble jeg kvalm. Derfor hadde jeg hele tida en pakke salt kjeks tilgjengelig. Straks jeg kjente kvalmen komme, tok jeg en kjeks eller to. Da ga det verste seg. Det vanligste er at kvalmen gir seg rundt uke 14. Så hold ut!
Galskapens overhode Skrevet 23. juli 2007 #3 Skrevet 23. juli 2007 Jeg er selv 10+1 i dag, har hatt nesten 1 uke med pause fra kvalmen.. I dag kom den tilbake for FULLT.. Spise LITE med OFTE er trikset.. Selv om det heller ikek har fungert for meg enkelte dager.. Godt jeg har ferie til uke 13..
Mamma_25 Skrevet 24. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 24. juli 2007 Takk for svar Pleier å hjelper for meg og om jeg spiser litt om jeg blir kvalm men ikje alltid en er inærheten av noe å putte i munnen.. da er man ille ute spør du meg. Gikk i byen i dag, sammen med mamma og pappa.. Og vi gikk og vi gikk og vi gikk. Jeg klarte ikje å bestemme meg for hva jeg ville spise (jeg skulle få bestemme siden det er jeg så er den gravide av oss og jeg så ikje klarer å putte i meg hva så helst).. klarte jo ikje å finne ut hva jeg ville ha.... bestemte meg til slutt etter 1 times gange og gjett om jeg var kvalm da.... holdt på og kaste opp MIDT I OSLO forann ørten tusen mennesker! Har og fått noen tabeletter på apoteket nå.. (legen anbefalte det) med ingefær og mynteolje... de hjelper LITT men det er ikje så mye at det gjør noe.. men hjelper litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå