Gå til innhold

Er det noe å engste seg for???

lykke8:)

Anbefalte innlegg

Bare lurer. Hadde sex i går kveld og hadde en liten blødning etterpå. Friskt blod. Han fikk ikke noe på seg. Ikke vært noe siden. Har ikke vondt. Liker det jo ikke men regner med at det er pga sex og ikke noe annet. Har også innimellom vært litt øm på hø side i lysken litt stikkende smerter. Skjønner ikke helt hva det kan være. Kanskje jeg får svar på onsdag

Skal på UL da. Er kjempespent. Vil da være 6+4. Håper så inderligvi ser et bankende hjerte.Kvalmen har kommet for fullt og det er et godt tegn for meg. Er kvalm hele døgnet. Slitsomt men bra også.

Fortsetter under...

Hei.

Min lege sa til meg at det er vanlig med små blødninger etter sex. Dette er fordi livmorhalsen (og generelt inni skjeden) har flere små blodkar som kan sprenges. Det er absolutt ikke farlig, og helt normalt.

Så lenge det er snakk om små blødninger og ikke smertefulle, langvarige blødninger, kan man slappe helt av.

=)

Ellers er stikninger og riving i en av sidene også veldig positivt. Etter el forandrer eggposen seg til det gule legemet, og det produserer progesteron til morkaken er stor nok til å overta produksjonen. Dette kan kjennes som riving og sliting. I tillegg vokser livmoren, og det gir også småsmerter innimellom...

Bare nyt det, det betyr at det vokser og gror der nede!

Masse lykke til, dette går bra skal du se!

8-)

Enig med Dolly her - ingen ting å engste seg for.

Legen min sa på første legetime hvor han tok en gu at fargen i sjeden hadde fått et lillaskjær som var helt riktig for en graviditet. Men det betyr også at blodkarene i sjeden utvider seg og som resten av livmoren er med på å øke blodgjennomstrømningen til barnet. Det betyr også at det lettere blør ved f.eks. sex.

Ta det som et godt tegn du!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...