Gå til innhold

8 mnd og bråstopp!?! Kan noen gi meg noen råd?

Anbefalte innlegg

Ammingen har gått helt knirkefritt til nå, hun har vært litt tufs og forkjølet i det siste og vent seg til å få pupp mange ganger hver natt så vi hadde akkurat bestemt oss for å ta en runde med natteavvenning, men isteden våknet hun og var helt hysterisk om natten og hadde tydeligvis veldig vondt, men NEKTET å ta puppen! Det samme gjentok seg flere ganger natt til i går, og litt på dagen i går også. Når jeg tilbyr henne puppen bare vrir hun seg unna. Jeg prøvde å ta henne opp når hun var i halvsøvne og da gapte hun og ville legge seg til, men så snart puppen var i munn så vrei hun seg unna. Nå har det altså gått halvannet døgn uten amming!! Betyr dette at det er slutt på ammingen nå?

Årsaken til at hun har vondt tror jeg enten kan være tenner, eller at hun har fått blemmer i munnen av noen bringebær som jeg gav henne på fredagen.

Har dere noen råd? Har også prøvd å gi henne mm på flaske og kopp samt mm-erstattning, hun vil ikke ha noen av delene. Derimot drikker hun masse vann, og også litt vann med eplejuice. Er det nok, eller trenger hun melk i tillegg. Hvordan skal jeg få i henne melk igjen?

Fortsetter under...

Du må kanskje ty til noe smertelindrende... Kalde biteringer? Hva har hs sagt om dette? Har de anbefalt noe å smøre på eller gi som stikkpille? Og du trenger å pumpe når hun ikke tar puppen! Får hun grøt med mm eller mme trenger du ikke få panikk nå... Hun har jo vondt stakkars, som du sier, så sant det er over så kommer nok puppen på menyen igjen!

Hei og takk for svar expat! Ja jeg har gitt henne stikkpiller når hun har hatt vondt om nettene, og det virker som smertene ikke er så illle lenger. Har tenkt på ørebetennelse jeg også, men det går bra å svelge grøt og vann, så jeg ville ikke tro at det er det? Eller kanskje det er vondt å suge?? Jeg prøver å få pumpet meg litt i løpet av dagen ja. Merker at det er mindre melk enn i går alikevel. Men er det ikke noe som heter puppenekt? Er det kanskje det hun har fått samtidig med tann/munn-smertene?

Hun suger jo vann fra tutekoppen, og det elsker hun. Har jeg mm på den samme koppen vil hun ikke ha. Jeg har ikke spist noe spesielt. Kanskje hun ikke liker melken min lenger????? Har aldri hørt om maken og ikke opplevd lignende med storesøsteren som jeg ammet til hun var mye eldre.

Det blir jo mye mindre næring enn hun er vant til når hun bytter ut melk med vann, så jeg burde kanskje prøve og spe på med mer grøt og annen mat? Det er småfolk sin mme jeg har prøvd. Skal kjøpe og prøve et annet slag i dag tenkte jeg.

Du er ammehjelper, er du ikke expat? Hva skal jeg gjøre hvis dette er selvavvenning med puppen. Skal jeg prøve og venne henne til mme eller starte så smått med vanlig melk snart?

Setter veldig stor pris på om du orker å svare på noen av spørsmålene mine!

Har nettopp snakket med en av langtidsamminsekspertene, og det ingenting som tilsier at et så lite barn selvavvenner. Det er opp til deg å ville komme over kneika. Du bestemmer!

Brystvegring har alltid en grunn (har du lest på a-å hos ammehjelpen.no?), hos deg antakeligvis smerter. Ja, det er dritvondt å suge når man har øreverk! Ville få ungen sjekka, jeg!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...