Gå til innhold

Hvorfor får jeg så mye "kjeft" av folk fordi jeg skal ta keisersnitt??

Anbefalte innlegg

Er det ikke mitt valg hvordan jeg føder mitt barn?

Vil bare legge til at jeg har en traumatisk oppvekst som har ført til angst og spiseforrstyrrlser. Får profosjonell hjelp og har verdens mest støttende mann. Sammen med psykolog og legen min har vi kommet frem til at et planlagt keisersnitt er best både for meg og for babyen min. Men neida, her er det så mange som "skremmer" meg med det ene og det andre og jeg blir så utrolig såret. For meg er det faktisk et bevisst valg og jeg vet hva jeg går til. Har vært på 2 møter på sykehuset hvor de har gått gjennom dagen for meg, inngrepet og ettertiden. Jeg er godt forberedt. Men likevel har jeg venner eller perifere bekjente som opptrer respektløst og skal lekse opp for meg hvor grusomt dette er. Hva vet de om årsaken til at jeg gjør dette? Skulle så gjerne født vaginalt, men akkurat nå er ikke det så lett for meg.

Hvorfor kan ikke vi kvinner støtte hverandre i stedet?? Oppmuntre, i stedet for å trykke hverandre ned i søla??

Fortsetter under...

Tror du må velge dine venner med omhu. Leser at mange opplever å få "kjeft" fordi man har valgt ks. Det har jeg overhodet ikke opplevd. Skulle noen finne på å uttale seg vil jeg meget raskt fortelle dem at det er en grunn til at jeg skal ta planlagt ks (t.o.m. på et sykehus som er enda mer restriktiv enn Haukeland...)

Hei.

Jeg skal som deg ha planlagt ks. Vi som får det innvilget har en grunn - om noe ulike grunner så er det ikke for ingenting at vi får ks.

Jeg har ikke fått noen reaksjoner ennå, men har bestemt meg for at jeg hever hodet og står for ks uansett.

Jeg har ikke noe valg rett og slett.

Min grunn er miedisinsk, førdselskader og traumatisk opplevelse i nesten å miste min sønn sist.

Men om man feks er rammet av fødselsansgst/angst generelt, har man heller ikke noe valg.

Så Stå på , vi her inne støtter deg ihvertfall 100%.

Klem

det er jo kjempe dårlig gjort å kjefte på noen som skal ta ks?

hvorfor gjør de det mon tro.....så kommer de med de historiene blabla

som helt sikkert ikke er sanne..

heldigvis har jeg ikke opplevd å få kjeft de kunne bare prøvd seg..

det er ikke alle som er skapt til å føde vaginalt derfor må "vi" ta ks.......hva er det som er så forbanna farlig med det mon tro.. greit nok at det er en liten operasjon, men hva så.......??

jeg skal ha planlagt ks midten av nov.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...