Gå til innhold

Nicco

mamamimmi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så ikke denne tråden før nå jeg, mamamimmi. Takk for at du tenker på meg! Jeg skrev jo litt i går omhvordan jeg har det, egentlig ikke så mye mer å si enn det. Føler meg mer og mer deprimert og begynner å lure på hvordan det skal gå etter fødselen, jeg som alltid har vært så sprek etterpå. Føler meg nå helt tom innvendig, ikke så mye glede som før og det er ikke så bra. Sitter stort sett og gråter, men prøver å ta meg sammen overfor ungene....Tenker på at jeg kanskje må gå i 5 uker til.....akkurat nå er det vel større sjanse for det, enn at det skal skje noe før termin. Begynner å tenke litt på hvor stor babyen er også. Blir fort vekk 5 kg før jeg får født hvis det går som de andre gangene.

Nei, akkurat nå ser alt litt svart ut, men det snur seg forhåpentligvis. Skal egentlig inn til kontroll igjen i morgen på sjukhuset, men vet ikke om jeg orker. Jeg må vel være døden nær før de gjør noe, og da merker jeg det vel selv. Ungen ble jo sjekket igjen i går, så han trenger vel ikke mere sjekk.

Hvordan går det med deg, da? Går du til jordmor eller lege? Ønsker deg det beste fremover, vi prates......

Skrevet

Hei,

Det er veldig trist at du må ha det som du har det i denne graviditet. Jeg vet at du er veldig glad og lykkelig egentlig, for barnet dere venter. Men legene burte lytte til deg og stole på din erfaring. Jeg husker, har jo bare et barn, at efter födselen begynte jeg å sove godt igjen, energien kom tilbake, sure oppstöt forsvant. Maten smakte godt igjen. Det er tid for deg at föde, vanlig eller med KS. Sånn at du kan sove, spise, få tilbake krefter. Kanskje noen familie (annen enn mannen) kunde hjelpe dere hjemme med de andre barnen og hjemarbeid, tiden efter födselen?

Men problemet ditt er jo akutt. Önsker, som mange andre her på BiM, at jeg kunde gjöre noe for deg. Skal du gå helt i stykker?!! Synes dette er helt forferdelig for deg.

Jeg går bare til jordmor, i reguljert program for gravide. Hvis man vil, har et spesiellt problem, finnes mulighet at få time hos lege, ellers ikke. Jeg synes det er lettere å snakke med jordmödre.

Har fått tilbake litt av kvalmen, og siden 4 dager har jeg sure oppstöt om kvelden. Må ta Gaviscon. Husker det var sånn förrige gang også ved denne tid i graviditeten.

Begynner å jobbe på mandag, men vet ikke hvordan det skal gå. Har 2 timers reise med buss og tåg till jobben, en vei, dvs 4 tim reise om dagen. Jeg som er så sliten nå. Har sendt in söknad til trygdekontoret her i Sverige om "havandeskapspenning" = barsel noenting. Hvis ikke det funker må jeg dra till lege å spörre om sykemelding igjen. Jordmor har oppmuntret meg til dette. Håper det skal funke. Men det burokratiske systemet går langsamt, og jeg må vel jobbe til jeg får beslutt fra trygden.

Du skriver at du föler deg helt tom. Förstår at det er pga av dette krig du har. Men du er vel også tom på naering, vitaminer. Kan de gi deg noen naering intravenöst? Du kjenner bedre til slike ting, du er jo sykepleier.

Vi fortsetter tenke på deg her på BiM.

Mange klemmer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...