ormeynglet Skrevet 22. juli 2007 #1 Del Skrevet 22. juli 2007 Forrige gang jeg fødte startet problemene allerede på barsel med baby som sugde for svakt osv. Strevde hele tiden med lite melk men klarte å gi litt til hun var 4 mnd. Da var det bom stopp på all melk etter barnedåpen og litt stress med folk fra fjern og nær. Denne gangen har alt gått på skinner helt til nå. Vi giftet oss for et par uker siden og jeg merker at hun ikke er fornøyd med puppen lenger, og utdrivningsrefleksen er helt på bærtur. Samtidig så har hun begynt å spise grøt (4.5 mnd), så jeg er litt i tvil om det er det som er årsaken eller om jeg simpelthen ikke takler stress når jeg ammer? Utdrivningsrefleksen fikk nådestøtet rett etter bryllupet så jeg tror kanskje det er stress som er årsaken. Noen som kan gi meg noen innspill her? Jeg hadde i det minste lyst til å amme til hun var 6 mnd denne gangen, men nå spøker det. Forslag til hva jeg kan gjøre? Har tenkt å skaffe meg sånn spray men det virker som at det er for lite melk også. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9897714-amming-og-stress/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 23. juli 2007 #2 Del Skrevet 23. juli 2007 Stress har en enorm påvirkning hos meg i hvertfall... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9897714-amming-og-stress/#findComment-9897941 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ormeynglet Skrevet 23. juli 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 23. juli 2007 Takk for svar, det var vel egentlig det jeg visste jeg å. Æsj, så synd, men det kan fremdeles rette seg håper jeg. Skal skaffe meg sånn spray og prøve litt forskjellig for å få opp produksjonen igjen, så får jeg håpe hun blir mer intressert i puppen igjen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9897714-amming-og-stress/#findComment-9898229 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Expat Skrevet 23. juli 2007 #4 Del Skrevet 23. juli 2007 Hei! Gratulerer! Du sier ikke hvor mye grøt barnet får nå? Stress? Ja, stresshormoner er drepern for utdrivingsrefleksen. Ingen takler stress når de ammer. Helt klart, og ganske så normalt. Vi ser dette også rundt 3måneders økeperioden der dåpen/navnefesten og stresset som følger med også! I tillegg, det er mange bruder som strever fordi det ikke har vært helt greit å holde alkoholmoderasjon i utdrivingslag og slikt. Det er flere her inne som har strevd veldig ved akkurat det! Mer enn to drinker (shots er allerverst) innabords på en gang kan redusere utdrivingen. Ei skikkelig fyllekule kan gjøre ordentlig skade. Med sprayen så får du ut melka bedre og kan få pumpet innimellom når barnet ikke vil amme hver andre time. Det er allikevel viktig at du kuler ned og ikke tenker for mye hektisk nå. Tro på melka di. Se for deg masser av melk som du har fått ut. (JA, det er lov å lyve til seg selv, men forsøk å se det humoristisk og tro på det). Er du ulykkelig for dette så sippegrin. Det løsner på stresshormoner. Si at ammehjelperen har sagt det virker, at det er medisinsk gråting. For det er sant! Mannen din kan bare sitte hos deg å stryke deg over håret og si åååå... En massasjetime eller tre (eller kanskje en ektemann med solkrem?) er kjempefint for deg nå (pass på å ikke ligge hardt ned på brystene), du kan rulle til et hull med et håndkle (over og under bysten)så det ikke klemmer). Ha mye hudkontakt med baby. Kos sammen, sov sammen. La barnet nattamme. Amm, som sagt, hver andre til tredje time nå om du vil opp til fullamming igjen, du behøver ikke pumpe på natt om du ikke trenger så mye. Gjerne med spray om du ellers ikke får dreisen. Barnet må ikke die alle måltidene. Du kan pumpe også. På noen dager bør det bli mye bedre! Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9897714-amming-og-stress/#findComment-9898412 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ormeynglet Skrevet 24. juli 2007 Forfatter #5 Del Skrevet 24. juli 2007 Tusen takk for langt og opplysende svar!! Det er nok tydelig at stress er veldig negativt for meg ja, men hadde ingen problemer etter utdrikningslaget. Kanskje fordi jeg fikk ammepauser på dagen, og passet på å drikke bare øl på kvelden. Utdrivningsrefleksen har blitt bedre i dag faktisk men hun vil ofte ikke ha pupp og blir irritert etter en stund ved puppen. Nå skal det sies at jeg gir henne to porsjoner med grøt hver dag. Liksom bare da hun er fornøyd etterpå så jeg har vel kanskje gjordt en tabbe der? Er så vanskelig å nekte henne når hun liker det så godt også. Jeg ammer om natta et par ganger, da tar hun den men dier ikke lenge før hun sovner igjen, mest som trøst kanskje. Vi sover mesteparten av natta sammen også. Skal bli enda flinkere til å pumpe oftere på dagtid slik at det holder seg oppe. Sambo er av den mening at jeg bare kan slutte å amme nå så regner ikke med så mye forståelse der, han skjønner ikke helt det der. Han skjønner ikke helt at jeg legger så mye i det på en måte. Jeg som var sååå stolt over at alt gikk så bra denne gangen. Jaja, satser på at det er en periode og at hun ikke får full puppenekt iallefall. Tror kanskje ikke det hjelper at jeg har en 2-åring som danser rundt oss og bråker hele dagen heller, men hun må jo få være sammen med oss hun også liksom... huff, amming er supert når alt går greit, men når ting krøller seg så er det et slit. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9897714-amming-og-stress/#findComment-9909503 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå