Gå til innhold

Septemberjenter... hvordan er formen?

Emlyn med 2 i magen

Anbefalte innlegg

Jeg er 32+1 (tror jeg, alle kalenderne er jo forskjellige!), og denne helga tror jeg disse ungene virkelig har sugd til seg næring! Tror de har vokst masse bare de siste dagene.

Kjenner meg skikkelig gravid nå altså... halsbrann, klarer ikke å stå i mer enn to minutter, vondt i ryggen når jeg sitter, klarer ikke å sitte pga magen er i veien, finner ikke liggestilling, har ett hode under ribbena og ett på blæra... oioioi...

Allikevel føler jeg meg i flott form, heldigvis. Litt vondt i bekkenet nå og da, men en dag på sofaen pleier å fikse den saken. Har lagt på meg ca 12 kg, men har brukt de siste dagene på å ETE så håper jeg er litt rundere nå enn sist jeg veide meg...

Kjenner jeg gleder meg masse nå! Men får litt panikk også av og til. Skal vi virkelig greie dette her?

Hvordan går det med dere andre?

Fortsetter under...

Hei, kjenner meg igjen i beskrivelsen av formen din, er i uke har termin 10 sep. og venter en gutt og en jente, har 2 barn på 4 og 6 år fra før så her er det ikke mulig slappe så mye av.

Jeg sliter skikkelig med at jeg dovner bort i hendene, spesielt på natta, i natt prøvde jeg å ligge med en sacco-sekk under meg, det var sånn passe vellykket, den bråker jo så fælt når man skal prøve å snu seg!

Ellers er natta den verste tida, våkner opp flere ganger av at det gjør vondt her og der.... men, man skal vel ikke klage, det er de som har det verre.... Skal på ultralyd igjen på onsdag, var der i forrige uke og da hadde de ikke lagt på seg nok, blir spennende å høre hva de sier nå.

Ellers så går det bra!!!

Har termin 4. september.

Jeg hadde en skremmekontroll for tre uker siden, da det så ut som tv2 hadde tatt av seg 30g i forhold til kontrollen to uker tidligere... (1550g -> 1520g) Jeg håpet det var feil i målingen, siden alt ellers var helt topp (masse bevegelse, fostervann, fin morkakefunksjon...), men man blir jo litt bekymret. Så det var en stor lettelse forrige torsdag da jeg var på ny kontroll, og tv2 plutselig var estimert til 2250g. Da vi fikk plottet inn punktene på skjemaet fulgte begge to kurvene sine så fint atte. Sånn blir det når man har alt for mange UL-kontroller. Enten er de kjedelige, eller så er de skumle.

Ellers har jeg stadig mer bekkenløsning og halsbrann. Av og til blir de sure oppstøtene så ille at jeg kaster opp. Men i dag fant jeg ut at Gaviscon tyggetabletter også kommer i 120 tabletters pakker :-) De to siste nettene har jeg våknet hver tredje time om natta for å gå på do, til gjengjeld sørger min kjære mann for at jeg får sove nesten så mye jeg vil om dagen, og det trengs.

På siste UL lå begge guttene i seteleie, med hodene tett inntil hverandre. Lurer på hva de pønsker på... Så hodene deres er rett under ribbeina mine, og de ligger og tramper på blæra og endetarmen min.

Hei.

Formen her er sånn passe bra, men jeg gleder meg til graviditeten er over......

Barna er aktive og vokser som de skal:-) Gutten ligger i sete nå, men kan vist snu seg ennå sies det, så vet ennå ikkje om det blir ks.

Har fått vite at jeg får dato for nedkomst i min uke 36 og ikkje skal gå lenger enn til uke 38, så gleder meg til å få vite datoen som blir ca første uke i sept.

Godt å lese at dere andre også klarer dere.......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...