Lily* Skrevet 22. juli 2007 #1 Skrevet 22. juli 2007 Hvordan gikk det med babyen? Har selv anti-c(foreløpig titer 2), er blodoverføring eller eventuelt det å hente ut barnet før det verste som skjer? Noen som har egen erfaring å dele med en litt bekymret mamma? Skal nå til legen å ta blodprøve to ganger pr mnd og sykehuset for ul to ganger per mnd, men dette er vel normal prosedyre?
Nybakt mamma, nå til 3! Skrevet 27. juli 2007 #2 Skrevet 27. juli 2007 Eg har og dette... Alt bra så langt! Hadde anti c titer 4 og anti E titer 2. Nå, 11 uker før termin er anti e under 1 og anti c er på 8. Ingenting å bekymre seg over, så lenge ikkje titene stiger. UL vil og vise om barnet har det bra... Litt kjekt med så mange UL da, men litt slitsom med så mange kontroller! Du skal nok se at alt kommer til å gå bra!
elinmamma Skrevet 8. august 2007 #3 Skrevet 8. august 2007 Surret meg innpå denne siden selv om jeg på ingen måte har barn i magen. Dannet antistoffer mot andre barnet. Vet ikke helt hva/hvilken bokstav de kalte det, men titerverdiene steg fort på slutten. Tok blodprøver hver 14. dag lenge og hver uke på slutten. Fra uke 32 var jeg på UL hver uke. Da titerverdiene mine var på 256 i uke 36 bestemte de at babyen måtte ut. Det gikk utrolig bra med lillejenta. De forventet blodbytte, hvertfall medisinering, men verken eller var nødvendig. Hun ble bare litt gulsott-gul, men ikke nok til lyskasse. Var på nyfødtintensiven i 5 døgn. Fikk sonde de første døgnene og lå på varmemadrass det første døgnet. Den lille tynne jenta på 2,7 kg er nå en rund og god 2,5-åring - bygd for fart og spenning Kan tilføyes at hun tok igjen søsteren og veide det samme ved 5 mnd alder (søsteren veide over 4 kg ved fødsel). Lykke til Lily*. Dette går helt sikkert veldig bra! Hvor langt er du på vei, forresten?? Dette er jo noe de har kunnet mye om i mange år! Skriv litt her videre så jeg får høre hvordan det går med deg!
*Amy Lee 09.03.08 :) HAR FØDT! Skrevet 24. september 2007 #4 Skrevet 24. september 2007 Hei Har også fått påvist antistoffer i blodet,jeg er Rh Positiv.Er nå 16 uker gravid. Legene min sa at det ikke var noe & bekymre seg over..."vi tar det etterhvert"-sa han....hm....må jo si at jeg ikke ble noe roligere av det svaret da. Skal ta ny blodprøve den 15 oktober...huff,syns det er så lenge til.Skal til min første jordmortime nå 4 oktober,så jeg håper virkelig at hun vil kunne si noe mer om hva disse antistoffene kan gjøre.Er bare så bekymret for lillebebisen min...er også så redd for at jeg kanskje må ha keisersnitt?...Har jo så lyst til & føde normalt..
Lynet Skrevet 29. september 2007 #5 Skrevet 29. september 2007 I mitt andre svangerskap fikk jeg påvist antistoff på første svangerskapskontroll. Anti-S. Titer på 128. Tok blodprøver og UL hver 4 uke. I uke 36 fikk jeg også påvist anti-c. Da økte kontrollene til hver uke da dette er et mer "agresivt" antistoff. Jeg ble veldig betrygget av disse kontrollene. Veldig hyggelige og flinke leger på Rikshospitalet. 4 september fikk vim en flott og frisk gutt (keisersnitt - men ikke pga antistoffene). De tok blodprøve fra navlesnor da han ble født for å sjekke ift antistoffene. Han lå i lyskasse første døgn pga gulsott. Han er fortsatt gul, men har lagt masse på seg så alt er bra. SLik jeg fortod de er det mest alvorlige som kan skje at de må gi barnet blodoverføring, eller at du må ta keisersnitt for at barnet ikke skal bli skadet (planlagt keisersnitt er en fin fødselsopplevelse!). Og så lenge antistoffene er påvist følges du så nøye opp at faren for barnet er minimal. Lykke til! Håper dun får den fødselen du ønsker deg.
Lily* Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 2. oktober 2007 Vel da er jeg i uke 35 og følges opp, ikke så nøye som de regnet med men alikevel....fikk nemlig beskjed og unnskyldning fra sykehuset om at de hadde gjordt feil. Jeg skulle aldri vært innkalt til viderekontroller i det formatet jeg ble forspeilet men bare en blodprøve i ny og ne...de antistoffene jeg har er visstnok ikke farlige, har anti-C.... Takk til de som har giddet å svare en bekymret gravid kvinne!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå