Gå til innhold

tilberedning av mme ..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er litt usikker på hva du mener her, men...Jeg heller alltid kokt vann over på flaskene, lar det avkjøle litt før jeg setter dem i kjøleskapet. Når jeg lager til et måltid varmer jeg flasken i mikroen (evt vannbad) til passe temp før jeg tilsetter pulver. Det spiller ingen rolle om vannet blir avkjølt etter koking, bare du varmer opp igjen når babyen skal ha mat! Det er vel ingen babyer som er spesielt glad i kald melk! Hvis vannet på termosen er kaldt når du skal bruke det, kan du vel bare ha varmt vann på termosen, og heller kjøle det litt ned om det er for varmt når babyen skal ha mat? Det gjør jeg når jeg er på tur, tar med varmt vann på termos og kjøler det ned, evt blander med litt kaldt kokt vann som jeg har med på flaske. Da er det enkelt å få rett temp hvor som helst!

Hei igjen, bare en liten kommentar til et innlegg du har svart på litt lenger nede, hvor du forteller at du pleier å ha oppvarmet mme på termos når du skal på tur. Vil bare si at du bør gi dette innen en time etter at du varmet det opp, da det kan dannes farlige bakterier om det står særlig lenger!

jeg koker opp vann, heller ca 2/3 av mengden vann jeg skal ha i flaske, blander evt malt oppi, og lar dette avkjøle seg. Har dette med som "basis" på tur, evt om natten. Har da en termos med varmt vann og en boks med mme pulver, slik at når jeg blander, tar jeg oppi den lille mengden varmt vann som skal til, og så pulver, så "shaker" jeg. Det er vel ok, det? (kokt, avkjølt vann som står er det vel ikke noe galt i?) Man blir alltid usikker om man gjør noe galt..

Det er helt ok med avkjølt/varmt vann, for så å blande i pulveret! Man kan jo ikke koke vann til hver gang man skal lage flaske, ellers tar jo flaskingen alt for lang tid. På flaskeposten.org sier de at man kan oppbevare kokt vann i ren beholder i ett døgn. Det hender nok at jeg lager til flasker med vann som blir stående i to døgn i kjøleskapet, men gutten min ser ikke ut til å ha tatt skade av det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...