Gå til innhold

Anbefalte innlegg

lurer på en ting,jeg er så drittlei jobben min (sikkert hormoner) og har vært sykemeldt nå i ca 6 uker pga kvalme og tretthet.. jeg ble ansatt i firmaet 1.nov-06 via et vikarbyrå, fikk fast jobb der 1.mars-07.. har jeg nå hatt fast inntekt lenge nok å tjent meg opp fødselspenger/permisjonspenger?har jo fått sykepenger denne tiden jeg har gått sykemeldt... har termin 4.januar.. vurderer å slutte jobben fordi jeg rett og slett er møkka lei,hater å gå hjemme oxo men skal jo trives på jobb? takker for svar :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9895627-kan-noen-please-hjelpe-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du nå blir friskmeld og du slutter i jobben din har du ikke rett på foreldrepenger.

Du må ha hatt inntekt minst 6 av de 10 siste mnd før permstart.

Kan jeg spørre hva du hadde tenkt å leve for om du slutter jobben? Du har jo da ingen inntekt.

Jeg ville ventet med å si opp jobben og heller gjort det når du går ut i permisjon om du er helt sikker på at du ikke vil jobbe der etter endt permisjon.

hmm det er akkurat dette jeg ikke helt skjønner,for når jeg har termin 4.januar så er jo det i overkant av 4 mnd til og dt vil jo da si at jeg har jobbet i 6 av 10 mnd nå og det er jo kravet de stiller? sorry er bare en smuuuule forvirra her :) jeg har kommet inn på Høyskolen i Agder og begynner der den 13.august,men hvis jeg da mister fødselspengene så kan jeg jo ikke det,da må jeg jo droppe studiene og jobbe?vil da få full overgangsstønad (har redusert nå pga jobben). situasjonen min er som du ser innvikla.. men takker for all hjelp :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...